Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Bogge - 24 februari 2008 20:36

Vet att det finns inget ynkligare än en man med feber. Ju längre den håller i sej, desto mer tycker man synd om sig själv, eller som i mitt fall, en blandning av självömkan och irritation. Nu har det varit så här sedan torsdag kväll och febern har gått ner, men inte helt. Jag vandrar mellan frossa och svettningar och spär på med glada anfall av snorande.


Jag är nog tvungen att stanna hemma från jobbet i morgon. Det känns lite konstigt, för jag har inte varit borta från jobbet mer än två dagar på flera år, förutom  vid semester förstås. Naturligvis dyker de gamla vanliga frågorna upp, sätter jag nå'n på jobbet i klistret nu, vem är den stackaren som får stänga istället för mej?


Naturligtvis är det så att inse att jag faktiskt inte är oumbärlig, det finns en mängd människor med utbildning och erfarenhet som kan fixa dagen utan mej. Min tilltro till min egen förmåga är nästan löjlig ibland, eller hur?


På tal om det, så skulle jag ju stått för Namelosers i helgen, men därav blev intet. Nu har jag fått rapporter om att det gått bra för dem. De mötte Åhboys och lyckades slå dem med 5-4. Nu har de tagit sju poäng i de senaste fyra matcherna, eftersom man får två poäng vid vinst i Korpen, är det jättebra. Jag vill inte berätta varför det har gått så bra, men det har med ett nytt spelsystem att göra. Oj, nu sa jag det visst! Hehe...


Jag hoppas att vara frisk till onsdagsträningen, för på lördag är det två matcher med Torslanda, på förmiddagen i Korpen med B-laget och sedan hemma på Lundby Strand mot Bergum på eftermiddagen. Det är den sista seriematchen för säsongen och vinner vi den så är vi fyra, efter de tre stora, Backadalen B, Lindås U och Floda B.


Även om Surte vinner sina återstående så måste de lägga minst 28 mål för att komma ifatt oss. Hade vi vunnit mot Backadalen en andra gång och dessutom haft turen på vår sida i båda matcherna mot Floda hade det sett riktigt bra ut. Vi torskade dessutom mot Surte borta, vilket var ett riktigt bottennapp, vi är bättre än dem, vilket vi visade hemma.


Så, nu är det dags att sätta på en ny kanna té, kanske en droppe whisky i?

Ovido - Quiz & Flashcards