Direktlänk till inlägg 1 november 2010

Längesedan nu

Av Bogge - 1 november 2010 19:43

Det var som sagt en tid sedan jag skrev här Det beror inte på att jag inte har något att berätta, utan snarare att jag inte vill berätta allt...


Förra veckan firade Ceh och jag fem månader tillsammans, vilket för mej är helt fantastiskt. Jag hade ställt in mej på ett liv i ensamhet, men nu går tankarna snarare åt "när är det dags att flytta ihop?"-hållet. Vi har sagt att vi ska ligga lågt med det, men det knns inte alls främmande


Bandet ligger lite nere nu, vi är för närvarande tre som träffas ibland och repar, Leif har tagit en time-out för att repa med sina andra band, ett reggae-band och så Dom Ökända. Dom Ökända har en spelning den tjugonde, så för en gångs skull ska de repa innan... Annars lade jag fram åtta låtar jag skrivit för bandet, sju nya och en riktigt rejält gammal låt. Jag skrev den för nästan trettio år sedan, men den funkar fortfarande. Hoppas jag.


Min träning ligger rejält nere, jag har inte gjort ett skapandes grand på två månader nu, så det är dags att börja om. När det gäller innebandyn har jag fortfarande inte tid, men oj!, vad det suger i träningstarmen, när jag läser på vår hemsida. Kanske ska jag köra en träning i veckan, i alla fall...får fråga om de behöver mej...


Min mamma har fått ett tillfälligt boende på Toftaåsen, i väntan på förflyttning till ett äldreboende. Hon har blivit mer förvirrad det sista året och har råkat ut för en del otrevligheter, ramlat och slagit sig och hon åkte också på en lunginflammation förra året, som tog styggt på henne. Med viss motvilja måste jag medge att hon kan inte bo hemma längre, utan har det bättre på ett äldreboende. Problemet är bara att vi vet inte var hon hamnar, vi får ta det första som blir ledigt. Det kan bli Styrsö, Gråberget eller gud vet var...


Slutligen sitter jag och tragglar med PIM-arbetet nu. Vi i Högsbo är absolut sist i Göteborg med att bli klara med det arbetet. Det är ett program som går ut på att man ska lära sig olika ord- och bildbehandlingsprogram, att utnyttja Internet i sitt arbete med barn och så vidare...Alla som gjort det verkar ha fått en personlig laptop att ha på jobbet, men tydligen ska vi inte få det, så jag funderar seriöst på att skita i det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards