Alla inlägg under mars 2007

Av Bogge - 12 mars 2007 01:48

Jag var hembjuden till en arbetskamrat för att se och lyssna på melodifestivalen. Om man ska välja en person som är perfekt att ha med vid ett sånt tillfälle, (och man inte känner Björn Kjellman), så är min kompis den bäste. Det han inte kan om schlager är inte värt att veta.Själv är jag ju uppvuxen med hårdrock och det har aldrig släppt taget om mig, men det är ändå roligt att sitta där, med lite vin och tilltugg och kommentera bidragen. Klädsel, rörelser, eller brist på det, om sången är bra eller inte, om texten är något att lägga på minnet, allt sånt haglar genom luften och gör hela kvällen riktigt rolig. Förutom han och jag var det fyra damer som var närvarande och stämningen var hög.Några högst personliga reflektioner:1. Skolfröken hade en helt okej låt.2. The Ark var nog det bästa bidraget att skicka till Finland. 3. Deras låt doftade Bowie och Mott The Hoople.4. Att Tommy Nilsson inte fick ett enda poäng var ganska självklart. Vilket sömnpiller.5. Sarah Dawn Finer är rätt snygg. Stor, men snygg.6. Sju av tio bidrag kommer jag just nu inte ihåg hur de lät. Nuff said! Nu ska jag lägga mig och sova, jobb i morgon. Fy f-n... Repliken i förra inslaget var från Total Recall, by the way.

Ovido - Quiz & Flashcards