Alla inlägg under november 2009

Av Bogge - 29 november 2009 13:01

Söndag och jag vaknade kvart i åtta, för att ta mig till Alelyckan. Match mot Fiskebäck, våra jumbokompisar i serien. Här kommer ett blixtsnabbt referat.


Vi ett-noll, de ett-ett, vi två-ett, vi tre-ett, de tre-två, paus.

Vi fyra-två, jag räddade en straff, (okej, han sköt utanför...), vi fem-två, vi sex-två och slutligen de sex-tre.


Vi fick några skojiga utvisningar mot oss, ett ögonblick var vi tre mot fem, men det redde ut sig, nästan...


Nu tvättar jag mina svettiga matchkläder och snart ska jag till Brännö, via mamma. Heavy metal repetitions!

Av Bogge - 21 november 2009 21:30

Kanske inte, egentligen, det är över en månad kvar, men det märks inte på stan. Dekorationer börjar komma upp, julskyltningen är på gång och vörtbrödet har kommit! Det sistnämda gillar jag verkligen.


Repningarna på Brännö går framåt. Vi börjar bli varma i kläderna och det är dags att lägga till några covers till repertoiren. Problemet är bara att vi har inte en aning vilka låtar att välja. Har någon ett förslag kanske?


Mina barn har tagit ett spektakulärt beslut. Det blir inga julklappar i år, utan vi ska lägga pengar på att få en så behaglig jul som möjligt istället. Efter den första stundens tvekan, så blev jag helt med på idéen, och samtidigt ganska stolt över dem, att de utan att blinka frångår sin barndoms traditioner och satsar på en helg tillsammans i lugn och ro, utan julstress och klapphysteri.


(Jag har faktiskt köpt nåt litet till dem i alla fall, men det är en hemlis).


Nu är det tio dagar kvar till min speciella semesterdag. Gissa vad jag ska göra då...

Av Bogge - 6 november 2009 20:56

Som alltid när det närmar sig mörk vinter och juletider, så blir det ett stort urval av film överallt. Jag gillar film! Jättemycket, fast jag har förstås speciella önskemål på genrer.


Efter en titt på Apples fina trailersida kom jag fram till att de filmer jag ser fram emot just nu är: 9,  Avatar, The Vampire's Assistant, Where The Wild Things Are, Pirate Radio, Zombieland, The Wolfman, Lightning Thief, Eichmann, Alice In Wonderland och The Imaginarium of Doctor Parnassus.


Ni fattar vart min smak ligger åt för håll, va?


Just nu ligger en hög med DVD på mitt vardagsrumsbord, beredda för att ge mig flera timmars upplevelse. Änglar och demoner, Star Trek, Cloverfield, (jag har faktiskt inte sett den än), Eureka-säsong 2, Tali-Ihantala, The International, Coraline och några till.


Totalt onödig info, men varför inte?


Har på teven i bakgrunden, det är Idol. En stor gäspning, förutom Erik, som fick mig att avbryta skrivandet för en stund. Helvete, vilken röst han har! Bra låt också!


Jag ska försöka komma upp tidigt i morgon och dra till gymmet och köra hårt. Jag har haft  lite ont i vänster axel en tid, men nu känns det bättre än på länge. Dags att spränga lite gränser!?

Av Bogge - 3 november 2009 20:50

Det har varit en lång dag, med avslutande APT, på jobbet. Hemma igen var det dags att tvätta träningskläder och laga till lite kyckling, som jag låtit marinera i Stubbs Hickorysauce. Kycklingen alltså, inte tvätten.


Jag har börjat tänka på min vikt nu på det sistone. Jag tränar en hel del, men tycks inte kunna gå ner i vikt i det tempo jag vill. Det ligger nog en hel del i att ju äldre man blir, desto svårare är det att tappa vikt. Jag ställde mig på vågen i söndags och blev förbannad. Jävla vågtillverkare, hur kan de göra grejer som visar så fel?!


Om man bortser från alla, mer realistiska undanflykter, så finns det bara en väg nu och det är ner, med alla kända metoder.


Jag har börjat!

Ovido - Quiz & Flashcards