Alla inlägg under maj 2010

Av Bogge - 9 maj 2010 12:00

 


Jag var på Synthklubben igår och lyssnade på Page. Att jag missat dem under de trettio år de varit verksamma, beror nog på att jag är en idog lyssnare av rock. Därmed inte sagt att jag totalt fördömer synthusik nej då. Page var dessutom exceptionellt bra!


Började på Bishop's Arms med en kall ale, efter en stund dök min vän P upp, eller ner, puben ligger i en källare. Vi satt och pratade relationer en stund, sedan promenerade vi bort till Storan. En lång stund av väntan vidtog, inte förrän halv ett kom bandet in.


Som sagt, jag blev positivt överraskad av dem, det var snabb, glad synthpop, med bra texter. Publiken var överlycklig och sjöng med i alla texter, tänk när ens band har kommit så långt... Eddie, sångaren sjöng med inlevelse och Marina var  en uppenbarelse. Jag räknade ut att hon är fyrtiosex år, hon var sexton när de började och detta är det trettionde året, så enkel matte...Tänk att se så bra ut, jag tyckte att hon inte såg ut att vara över trettio, men så var det en hel scen mellan oss också.


Jag drog mej hemåt vid halv tretiden, trött, men på gott humör. Musiken hade varit kanon, P. är trevlig att gå ut med, söt var hon också, med nyblonderat hår och min plånbok var inte helt katastrof heller...Det märks att man är äldre och förståndigare, två öl blev det på hela kvällen.

Av Bogge - 5 maj 2010 23:21

Jag har tagit en semesterdag, nämligen. Jag ska till Buzzstop28 och fortsätta på min tatuering. Det kommer att bli kul, tro det eller ej, jag har saknat att sitta i stolen och bli plågad. Just nu är det inte så jobbigt att vara där, eftersom vi håller på med skuggning, det känns inte lika mycket. Jag håller förresten på att fundera på vad jag ska göra med högerarmen nu, någon som har idé till motiv?


Träningen med Torslanda är slut för denna säsongen, nu är det bara innebandy med Namelosers tre onsdagar till, sedan får det bli gym och cykling som gäller. Vi har pratat om att köra soppdiet på jobbet också, vilket är okej för mej, jag har gått upp något igen, dammit!


Förrförra helgen var jag på konstutställning på Röda Sten med C. en förälder på jobbet. Hon är konstnär själv och det var kul att gå runt med någon kunnig. Vi blev lite avundsjuka på alla ateljéer som fanns i Carnegiehuset, tänk om man hade haft det så. Jag vill börja måla igen, inspirerad av alla verk vi såg, (och även av en del grejor där som jag kände, att det hade jag gjort bättre själv).


Nu i helgen blir synthmusik som gäller, intressant för en heavy metal-lyssnare som jag. Kanske blir det inspiration för mig också, om inte annat har jag hört att det finns bar på stället vi ska gå på...

Ovido - Quiz & Flashcards