Alla inlägg under juni 2008

Av Bogge - 26 juni 2008 08:04

När jag kom hem från jobbet igår, så väntade en rolig överraskning i min postbox. För tre veckor sedan , när jag fyllde år, så hade jag varit inne på Laphroaigs hemsida och beställt en flaska whisky. Jag är med i "Friends of Laphroaig", så därför får jag rabatt på ordinarie pris. Dessutom var det en speciell födelsedagsrabatt, om jag beställde på min bemärkelsedag, så det gjorde jag naturligtvis.


Jag hade riktat in mej på en speciell whisky som heter Cairdeas, (betyder vänskap på gaeliska), en 55 %-ig, 15-årig tappning. Den kostade en del, men det kändes som om den var värd det. Men, ni vet det gamla talesättet "den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge", det stämmer inte alls! Efter över två veckors ihärdig, men fruktlös längtan efter whisky, började jag undra om min flaska hade fastnat på vägen.


Min vilda fantasi skenade iväg med mej och jag såg hur det satt ett gäng tullare och drack upp min flaska. Var det inte tullare, så var det några fulla brevbärare jag såg. J-a människor, stryk skulle dom ha hela bunten!


Men, som sagt, igår låg där ett paket i boxen och med ett lätt jubel i hjärtat öppnade jag det. Mycket riktigt, där var min saknade flaska. Jag bad genast all tull- och postpersonal om ursäkt och sedan hade jag väldigt trevligt.


Hur var den? Ja, väl värt de nästan £50 som jag lagt ut på den.

Av Bogge - 22 juni 2008 22:30

Just nu sitter jag och ser på en halvtråkig match mellan Spanien och Italien. Samtidigt åskar det som bara den utanför. Himlen är mörkt gulaktig, regnet slår ner spikrakt och den ena blixten avlöser den andra. Hur mysigt som helst! Fast hur är det med att sitta framför datorn nu...? Tja, vem bryr sig.


Nu är det en vecka kvar att jobba för mej, sedan blir det fem veckors slöande. Fast, slöande vet jag ändå inte, jag måste gå ned i vikt innan försäsongsträningen börjar. Jag ser på en del andra innebandylags hemsidor att de redan börjat, men inte vi. Kan det bero på att vi har en aning högre medelålder i vårt lag kanske?


Konstigt nog längtar jag redan efter träningarna. Sjukt, eller?

Av Bogge - 12 juni 2008 13:10

Idag fyller Johanna 25 år. Herregud vad fort det gått! Och vilken tjej det blivit av henne. Eller kvinna snarare. Vi ska fira henne senare idag, med thaimat och fika, kanske inte direkt samtidigt förstås.


Dessutom gick Ellinor, hennes yngsta syskon, ut nian igår. Också en anlednig att fira. Hon kommer att gå på Schillerska i höst och ser fram mot det. Hon känner nog en portion ordentlig lättnad över att grundskolan är slut.


Så, Johanna och Ellinor och även Katarina så här i efterskott igen, stort GRATTIS från mej!!!!!

Av Bogge - 6 juni 2008 22:43

Idag var jag på 1200 kvadrat och hjälpte till vid auditionen till Johannas och Julias nya musikal. Jag, Katarina och Ellinor blev satt att jobba i caféet och det var en rolig upplevelse, hela stället var full av nervösa och spända ungdomar.


Det tog sin tid, för det var en hel del att göra, det började med dansaudition och så småningom började också sången. Under tiden stod vi och sålde dricka, mackor, frukt och godis så det stod härliga till. Det var roligt att snacka med alla ungdomarna där, de flesta var väldigt motiverade. Fast, något vi snart kom underfund med, var den nästan totala avsaknaden av killar. Av ca femtio medverkande var det bara fyra grabbar.


Jag var klar vid fyra ungefär och stack hem, lämnade Johanna kvar, hon satt ju i uttagningsjuryn. Kattis och Ellinor hade stuckit tidigare för det var inte så mycket att göra för dem och dessutom fick Kattis ett allergiskt anfall, medan vi jobbade. Johanna dök upp senare hemma hos mej och berättade lite hur det hade varit.


Först och främst var det olidligt varmt och kvavt i huset. Eftersom det var en helgdag hade naturligtvis någon stängt av fläktsystemet, troligtvis för att spara på elen eller nåt. Ju längre dagen led, ju mer började det lukta underligt, trots att fönster och dörrar stod på vid gavel, eller som en av tjejerna uttryckte det: " Det luktar väldigt mycket fötter här!"


Det hade uppvägts med råge, enligt Johanna, av alla duktiga sångare, som passerat revy uppe på andra våningen. Det hade varit en hel del med riktigt häftiga pipor, som hade gjort dagen riktigt god ändå. I morgon är det dags för dramaauditionen för de som gått vidare. Då ska jag inte vara med, jag ska istället cykla till Sävedalen och köpa en glass.

Ovido - Quiz & Flashcards