Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Bogge - 3 februari 2008 15:42

Söndag, grått och trist. Torslanda hade match igår och vi spelade oavgjort mot Fiskebäck. Fan att de ska vara så svåra att slå! Namelosers hade match i morse, ungefär samtidigt som jag skötte om ett lättare huvudvärk, och de gjorde det bästa av en bra trend, de vann med 6-4 över Vägverket. Nu väntar en grå eftermiddag, med meningslöst teve-tittande. Buhuuuu...


Nej, allvarligt talat, så deprimerande är det inte, men jag skulle gärna förlänga helgen om det gick. Trots att jag inte spelat några matcher känns det som den sprungit förbi.


Jag satte mej ner i morse, efter bakisbehandlingen som innefattade två stora koppar kaffe och vitt bröd, framför datorn för att göra ett allvarligt försök att skriva på mina alster. Men det är då själva faan ändå, all min fantasi är som bortblåst, så fort jag öppnar ett word-dokument. Jag har haft skrivkramp i ett och ett halvt år nu, minst!


Allvarligt vet jag inte varför det är så. Förr gick jag ner till Majorna på helgerna, satte mej på ett café och skrev tills bläcket tog slut, eller pengarna. Många koppar av varm vätska har jag immundigat på det viset. Nu är det plötsligt överfullt på alla mina favoritställen och jag kan bara inte sitta och skriva, när nå'n glor en över axeln.


Nu sitter jag och väntar på att mina flickor ska komma över. Vi ska fortsätta att se på Farscape, tänkte plöja igenom alla fyra säsongerna.


Fast inte alla ikväll, förstås...

Ovido - Quiz & Flashcards