Direktlänk till inlägg 13 februari 2009

En bra början på dagen

Av Bogge - 13 februari 2009 12:15

Jag tog ledigt från läsandet i morse. Anki och jag hade haft ett litet samtal om Ellinor och hennes behov av dator, hon behöver en nämligen. Vi hade varit inne på olika företags hemsidor och fastnat för en laptop som finns hos Netonnet. Så, i morse drog Elli och jag iväg med de kommunala färdmedlen till Bäckebol, där deras lagershop i Göteborg ligger.


Det var en angenäm resa, trots kylan, mest därför att Ellinor var på gott och pratvilligt humör. Nu brukar hon ju vara det, så det var ju inte så märkvärdigt egentligen. Tiden gick fort, resan likaså och innan vi visste ordet av stod vi på Exportgatan och såg oss vilsna omkring. Det där om aviga platser, som de pratar om i reklamen stämmer bara delvis. Visserligen är det en stor fördel att ha bil i Bäckebols omfångsrika industriområde, men vi hade gått av på precis rätt ställe. Efter en tvåhundra meters promenad ramlade vi rätt på byggnaden och travade in i värmen.


Otroligt nog fanns allt vi skulle ha, annars är det mer regel än undantag att det brukar vara tvärtom. Slutnotan gick på strax över niotusen, med programvara och en extra mus. Datorn blev en Acer med mycket god prestanda, bland annat har den en hårddisk på 640 Gb, nästan dubbelt så mycket som min stationära. När vi packade upp den efter vi kommit hem förstod jag inte riktigt var den hårddisken skulle få plats, det var den mest slimmade och eleganta sak jag sett.


Min förståndiga dotter lyckades också att få mig på bättre tankar när vi var i affären, då jag ett ögonblick kände köpbegärets vansinne gripa tag och kasta allt förnuft åt fanders. Jag hittade en LCD-teve på 42 tum, som, enligt mig, var svinbillig. Jag började dilla om avbetalningar och dylikt, när hon på sitt stillsamma sätt påpekade att jag faktiskt hade en bra teve, visserligen gammal, men fullt funktionell. Efter att på detta sätt kommit tillbaka till verkligheten, lade sig min köplust och jag tackade henne för hennes lugn och förstånd. Det måste hon ha från sin mor, helt säkert.


Snart ska jag gå till jobbet, för de tre sista timmarna den här veckan. Helgen blir fullspäckad, med aktiviteter med mina barn på lördagen och så match mot Lerum på söndagen.


Idag blir det In Flames- A Sense of Purpose i öronen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards