Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Bogge - 22 februari 2009 22:10

Jag fick en kommentar från en tjej på mitt korta inlägg innan idag, en trevlig kommentar måste jag tillägga, så jag gick in på hennes blogg och tackade. Jag läste igenom de senaste inläggen också och hittade en rolig lista att göra. Man måste hitta ord på den bokstav ens namn börjar på och man får bara använda ordet en gång, eller namnet, för namn kan förkomma också. Så här ser den ut:


1. Vad heter du? Bo-Gunnar

2. Ett ord på fyra bokstäver: Bror

3. Flicknamn: Beata

4. Pojknamn: Björn (Inte så konstigt, min son heter det)

5. Yrke: Bagare ( Det var jag i ett tidigare liv) ;o)

6. Färg: Belladonnalila

7. Klädesplagg: Bastkjol

8. Mat: Blinis

9. Sak i badrummet: Badkar...nej förresten, jag har ju dusch!

10. Plats/stad: Borås (för början på namnet är så snyggt)

11. En orsak att vara sen: Bussen kom inte! Det har hänt, flera gånger.

12. Något man skriker: BASTA!!! Om man är i Italien

13. Film: Blade Runner

14. Något man dricker: Beam Me Up (Jim Beam och Tonic)

15. Band: Beatles

16. Djur: Bäver

17. Gatunamn: Bullegummans gata

18. Bil: Bentley

19. Sång: Because of You-Nickelback

20. Aktivitet med mer än en deltagare: Bandy..fast innevarianten, förstås.


Puh, det tog längre tid än jag trodde! Testa själv!

Av Bogge - 22 februari 2009 20:14

Jag skrev just ett inlägg som tagit mej över en halvtimma att skriva. När jag trycker på spara-knappen så loggas jag ut, utan att bli sparad.


Jag är inte nöjd...

Ovido - Quiz & Flashcards