Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Bogge - 1 februari 2009 21:22

Eftermiddagen i dag tillbringades i Gamlestadshallen. Det var maratoninnebandy i serie 5B. När jag anlände från spårvagnshållplatsen Bellevue till hallen spelade Svartedalen och Lerum match. Det var tätt och spännande och den slutade med Lerumseger. Efter detta var det vi, som mötte Pixbo IBF:s J18-lag.


Det blev ganska snart uppenbart att de små pojkarna från öster ville ta revansch för poängförlusten sist. De satte upp ett bra tempo i början på matchen, men vi höll emot. För att göra en historia kortare, så kan vi säga att vi satte inte alla de chanser vi hade, men det gjorde Pixbos småttingar. Jag stod de två första perioderna och släppte tyvärr in fem bollar. Inte så mycket att göra åt, det var några ruggiga skott de fick till. Nöjd är jag naturligtvis inte, men jag tycker inte jag gjorde en dålig match ändå.


Ronnie stod sista, jag fick vila och vi kom tillbaka lite. Vi gjorde tre mål, men Pixbo fick också in ett par, så matchen slutade 3-7. Jag stannade en stund efter matchen och såg på Citys match. När jag gick därifrån, i början på tredje, hade City snott åt sig en 7-2 ledning, så det verkade ganska kassaskåpsäkert. Nu när jag kollade upp på nätet slutade matchen 7-6, så ingenting är omöjligt tydligen. City kom undan med blotta förskräckelsen.


Uppdatering: Nu har jag fått nya uppgifter, det blev 10-6 till City, så det var inte så dramatiskt som jag först trodde...

Av Bogge - 1 februari 2009 12:52

Igår var hela tjocka släkten nere i Billdal och firade min systers födelsedag. Ja, det är en gemensam födelsedagshelg med hennes barn också, de fyller år med fyra dagars mellanrum. Viktigast igår var dock Anita, min syster, hon fyller nämligen 65! Pensionering, jomenvisst, men hon fortsätter nog att jobba en dag i veckan, kanske.


Vi var ute hos min systerdotter och hennes man, för de har ett rejält tilltaget hus, perfekt att fira släktträffar i. Det var som vanligt, god mat och god sprit, men eftersom det är match idag så har jag varit måttlig i intagandet av allt.


Vi syskon gav Anita ett presentkort på Hallbergs. Anki, min exfru och våra barn hade också fixat en liten extra present, en ask med praliner från Flickorna Kanolds. Efter en bra kväll kom jag hem igen vid elvatiden och tillbringade halva natten med att se på några filmer jag inte hunnit se än.

Ovido - Quiz & Flashcards