Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Bogge - 8 februari 2009 22:02

Den här helgen har varit tung. Tre matcher på två dagar, det sätter sig i benen. I och för sig spelade jag inte den andra, utan var andre målvakt bakom Calle, men de andra två var jobbiga nog. Första var i lördags, jag stod för Nameloosers, som mötte Divorna Mix. Det var en svängig match där vi började med en 2-0 ledning i första. Jag räddade bland annat en straff. Yay me! I andra tog Mixarna över och gick om till 2-3. Men eftersom jag ändå hade medvind, trots baklängesmålen, lyckades jag att kasta en långboll till Ted, som tog tre steg mot mål och smätte upp bollen i bortre krysset.


Av bara farten fortsatte vi att klämma in ett segermål också. Så långt allt väl, en straffräddning och en assist, inte så dumt...

Jag fick skjuts till Lundby Strand, jag brydde mej inte om att duscha eller byta om, så ni kan ju tänka er hur mysigt det luktade i bilen, två svettiga grabbar i en liten bil. Om matchen mot Landvetter kan inte sägas så mycket, vi var okej, de var aningen bättre, Calle var bäst. 2-4 blev det, fast om vi satt våra chanser hade det blivit en helt annan historia.


Idag mötte vi IT Studenterna och det var en rolig historia, i en halvlek. Sedan var det inte roligt längre. Itisarna ville mer än vi  och det betalade sig för dem. När stridsdammet lagt sig över Alelyckans etta stod IT Stud som segrare med 3-2. Nog sagt om det, fast i morgon blir det inte roligt för oss målvakter, jag tror det blir straffträning nämligen. Jag säger inte varför...


Dagens låt i hörlurarna: Opeth- Harvest.

Ovido - Quiz & Flashcards