Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Usch, vad personlig jag blir nu!

Av Bogge - 11 februari 2009 11:30

Tar en paus i läsandet och skrivandet av engelskan. Teorier och idéer snurrar bara runt i huvudet just nu, till ingen egentlig nytta, så det kändes meningslöst att arbeta. Istället så kommer några andra funderingar.


Jag har gått med i Facebook. Vad det ska vara för nytta med det har jag inte riktigt förstått, men det klarnar väl när jag fattar hur man hanterar alla finesser. Jag vet till exempel inte hur man laddar upp bilder, vilket är viktigt då det personfierar ens sida. Nu är inte det så jättenödvändigt, utan det handlar mera om vilka bekanta man hittar. Jag har skrapat ihop fjorton vänner hittills, varav tio är släktingar. Det är lite kul, för de flesta är min äldste brors barn och barnbarn, som är utspridda i Götaland mestadels. De bor i Dalsland, Sandhem, Jönköping och en ända borta på baksidan, i Skarpnäck. Ett brorssonbarn har till och med hittat utomlands, till mitt favvoställe i Europa, Irland.


Vilket osökt för mig till semester och vad som händer då. Jag blir nog kvar i Göteborg i år igen, med tanke på min pissiga ekonomi, men åh! vad jag skulle vilja åka till Irland just. Johanna och jag har pratat om det i ett par år nu, men hennes ekonomi är lika värdelös som min. Vi skulle  vara en vecka i Dublin och en vecka i Killarney, i sydvästra delen. Katarina och Ellinor skulle också vara med, men Björn är det trögare att locka med. Han föredrar Skottland, säger han. Jag skulle vilja åka dit med honom också, men så länge vi inte vinner på jobblottot, så blir det en dröm bara. Hittills har vi vunnit femtio spänn, eller nåt.


Jag läste en blogg av en kille som gjorde ett experiment, som gick ut på att han inte skulle höra av sig till någon på en månad. Ingen ringde, utom hans mamma, förstås. Jag känner igen det, precis så är det för mig. För ett par år sedan kom jag på att om det var någon som ringde och höll kontakt med andra så var det jag, ytterst sällan ringde någon till mig. Varför det är så vet jag inte, men jag gjorde som han i bloggen. Efter en och en halv månad ringer första personen, min lillebror, som undrade om jag var sjuk, eftersom jag inte hört av mej på några veckor. Några veckor! Säg sex veckor, för mig är det fler än några.


Jag kom underfund med att jag inte har många vänner, efter skilsmässan blev det ändå färre. Jag har till exempel aldrig haft någon nära nog att prata med om just min separation, vilket hade varit ett stort steg i min läkandeprocess. Nu är ju allting bra, men det har tagit en lång tid.


Mamma undrade om jag inte hade någon ny kvinna i mitt liv. Hon suckade bekymrat när jag sade att så inte är fallet. Jag är ju fortfarande ung, enligt henne. Tack för det, mamma, du är bäst! Det har inte känts riktigt att skaffa någon ny, efter Anki, som faktiskt ändå var mitt livs kärlek. Att vi inte lever ihop längre beror på att jag sumpade det, med att ta allting för givet i äktenskapet och inte vara uppmärksam. Det tog mig tio år att fatta vad jag gjorde för fel. Man blir aldrig för gammal för att lära, eller hur...


Det är sådant här som dyker upp i huvudet, när man sitter och jobbar hemma på förmiddagarna. Det låter kanske lite dystert, men så är inte fallet. Jag mår alldeles utmärkt och jag är inte utan mänskliga kontakter. Jag har bra arbetskamrater och vi träffas då och då utanför jobbet, jag har en hel drös med innebandyvänner och jag har mina barn. Om jag nu kan återknyta kontakter med folk på Facebook, så blir det ytterligare ett plus. Just nu funderar jag på att söka efter mina kusiner i USA. Kanske de också är inne på Facebook.


Jo, förresten, i hörlurarna idag: Soilwork- Sworn to a Great Divide

 
 
Ingen bild

Kerstin

11 februari 2009 13:21

Först och främst en stor kram! :o)

Sen ska du veta att din levnadsbeskrivning inte är nåt unikt alls. Den delar du med många. OM nu det kan vara nån form av tröst.

Vad det nu är värt...JAG TYCKER OM DIG!

Ha den bästa av dagar.

K

 
Ingen bild

Bogge

11 februari 2009 17:30

Det är värt jättemycket!!!Tack!!!

 
Liza

Liza

12 februari 2009 15:27

Japp nu har jag hittat hit :)
Så otroligt smarttänkt som jag är så förstod jag ändå inte att kommentarerna på min blogg var en länk till din. Men nu har jag ju hittat hit iallafall.

Bra blogg du har föresten!
Och jag kan ju tala aom att jag nu har skrivigt den efterlängtade uppdateringen som du tjatat om :)

Ha det så bra Farbror :)

http://justliza.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards