Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Bogge - 19 januari 2008 19:28

17:00 var det dags igen, nu i Lundby Strand. Vi mötte Surte, som slog oss i höstas. De började också med att ta ledningen, men sedan gjorde de inte så mycket mer. Vi spelade taktiskt riktigt mot ett snabbt, ungt lag som Surte är, gick in på kropp och skar av deras möjligheter till att komma på mål. Det tog inte lång tid förrän vi kvitterat och dessutom gått ifrån. Mina kolleger i Torslanda spelade på som inspirerade, skållade råttor och när vi gick till pausvila stod det 4-1 till oss.


Andra perioden skilde sig inte så mycket från första, förutom att målskörden inte blev lika stor. Men, det gjorde inte något, för grabbarna spelade allt bättre och det var en fröjd att se dem i aktion. Ingen vek undan eller var tveksam i närkamper och det gav utdelning i form av två mål till. Tyvärr fick Surte ett också, men jag fick en liten revansch i tredje.


Det blev inga mer mål i matchen, men vi föll tillbaka något och tillät Surte att komma upp högre i banan. Pressen ökade mot vårt mål, men jag kände själv att jag hade flytet med mej sista, fick göra några svettiga räddningar.

Tjugo långa minuter senare tjöt det till, matchen var slut och vi hade vunnit med 6-2.


På det hela taget är jag verkligt nöjd med helgen och min insats. Jag måste tacka grabbarna i Torslanda för en väl genomförd match. En lagseger!

Av Bogge - 19 januari 2008 12:38

Lätt sömndrucken raglade jag upp halv nio i morse. Hade jag lyckats med att lägga mej i tid i går kväll? Ehhhh, nä! Ingen frukost, utan en kopp té, på med kläder, packa trunken och så iväg.


Jag var på Alelyckan i god tid, bytte om och gick ner till planerna, för att se lite på matcherna som pågick. Efter hand kom de andra ner och uppvärmning påbörjades, allt i tid för en gångs skull. Så också matchen.


Namelosers mötte Åketorp, ledarna i sin serie och jäklar vilken fart de satte från början, Åketorp alltså. Det tog inte lång tid förrän Evert, domaren varnade våra grabbar att inte slå med klubborna så mycket, vilket berodde på att vi kom på efterkälken hela tiden. Till slut blev det en utvisning för oss för upprepade slag och straff för Åketorp. Jag försökte finta killen som lade straffen, men han var alldeles för bra och fintade mej istället. 0-1 och nya tag, i fem minuter, sedan var det dags för våra pojkar att trycka in kvitteringen.


Säg den glädje som varar. Ny utvisning för oss och Åketorp lägger 1-2. Sedan har de en bra period och trycker tillbaka oss ordentligt och avslutar  med att göra 1-3, ett grymt snyggt mål med pass till anfallande ytter, som klappar till och hittar en minimal lucka vid min hjälm. Avspel och efter visst trassel vid deras mål lyckas vi klämma in en reducering. Till pausvila med

2-3, inte alls dumt.


Vårt lag kämpar hela tiden, vilket ger utdelning och det pratade vi om i pausen. Vi tog med oss det ut till andra halvlek och trampade på. Det kändes som vi kom närmare våra motståndare och de var nog lite nervösa, tyckte jag mej se. De fortsatte dock sitt fina spel, men med våra grabbar mer inpå kroppen. Tyvärr blir det mer tillfällen till utvisningar också, då Evert, helt riktigt visar ut en något övertänd Nameloserlirare, efter att han klättrat på sin motspelare.


Ett massivt tryck mot oss och efter en dryg minut var det dags, 2-4. Inget att snacka om, bra power play från de unga. Det var det inte bara en minut senare, då vi fick en ny utvisning mot oss. Efter ett hafsigt uppspel bröt vår back, passade upp till en löpande forward och dunk! tryckte han in den i mål. 3-4 och ny nerv i matchen igen. Nu tog vi över mer och mer, men det var inte mycket tid kvar. Med bara en minut kvar får vi ett frislag fyra meter utanför deras mål, en av deras killar står och försöker störa spelet, men Tobias slår ett snabbt frislag rakt på spelaren, Evert blåser och visar ut killen för felaktigt avstånd. Direkt på frislaget letar sig bollen fran till en av våra fria spelare som vispar till och vi har kvitterat!


Slutsignalen går och vi har kommit ikapp. Vi är rätt belåtna, som ni kan förstå. En stor eloge til Åketorp, som trots besvikelsen var storsinta och sade att vi spelat bra. Själv är jag nöjd med min insats, jag motade flera skott och hade en räddningsprocent på närmare 80, skulle jag tro.


Nu är jag hemma och vilar, snart är det dags att dra till nästa match, 17:00 i Lundby Strand. Under tiden ska jag ta en macka och lite té. Hoppas jag har något ännu roligare att berätta efter den matchen.

Ovido - Quiz & Flashcards