Alla inlägg den 16 januari 2008

Av Bogge - 16 januari 2008 22:28

...jag har fått reda på min nya lön, äntligen! Förhandlingsproblem har dragit ut på tiden och lönen blev inte klar förrän i går. Under tiden man gått och väntat har dumma tankar ramlat runt i skallen och försurat tillvaron. Varför ska det ta så'n vansinnigt lång tid, vill de inte ge oss någon löneökning alls, eller? Andra stadsdelar har fått, men inte vi...


Nåväl, igår var jag inne hos rektor och fick reda på min nya lön. Öh, va?.. pust, men allvarligt...är det riktigt?! Kort sagt, det var mycket mer än jag förväntat mej, MYCKET mer. Hur mycket tänker jag inte säga, men det var så jag nästan tappade fattningen. YAY!


Efter en stunds lätta glädjeyttringar, kommer naturligtvis eftertankens kranka blekhet upptill ytan. Det finns en del hål att fylla med det eventuella överskott nettolönen ger, lite skulder och nödvändiga inköp. Förhoppningsvis ska jag kunna spara lite ocså, till Irlandsresan i sommar. Dessutom har jag inte varit hos tandläkaren på över sex år, jag har inte haft råd, så det får bli en prioritering i år.


Jag glömde en annan rolig grej, jag får nio månaders retroaktiv lön i februari. Det blir en del tusenlappar extra nästa månad...

Ovido - Quiz & Flashcards