Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Match nr. 1, lördag

Av Bogge - 19 januari 2008 12:38

Lätt sömndrucken raglade jag upp halv nio i morse. Hade jag lyckats med att lägga mej i tid i går kväll? Ehhhh, nä! Ingen frukost, utan en kopp té, på med kläder, packa trunken och så iväg.


Jag var på Alelyckan i god tid, bytte om och gick ner till planerna, för att se lite på matcherna som pågick. Efter hand kom de andra ner och uppvärmning påbörjades, allt i tid för en gångs skull. Så också matchen.


Namelosers mötte Åketorp, ledarna i sin serie och jäklar vilken fart de satte från början, Åketorp alltså. Det tog inte lång tid förrän Evert, domaren varnade våra grabbar att inte slå med klubborna så mycket, vilket berodde på att vi kom på efterkälken hela tiden. Till slut blev det en utvisning för oss för upprepade slag och straff för Åketorp. Jag försökte finta killen som lade straffen, men han var alldeles för bra och fintade mej istället. 0-1 och nya tag, i fem minuter, sedan var det dags för våra pojkar att trycka in kvitteringen.


Säg den glädje som varar. Ny utvisning för oss och Åketorp lägger 1-2. Sedan har de en bra period och trycker tillbaka oss ordentligt och avslutar  med att göra 1-3, ett grymt snyggt mål med pass till anfallande ytter, som klappar till och hittar en minimal lucka vid min hjälm. Avspel och efter visst trassel vid deras mål lyckas vi klämma in en reducering. Till pausvila med

2-3, inte alls dumt.


Vårt lag kämpar hela tiden, vilket ger utdelning och det pratade vi om i pausen. Vi tog med oss det ut till andra halvlek och trampade på. Det kändes som vi kom närmare våra motståndare och de var nog lite nervösa, tyckte jag mej se. De fortsatte dock sitt fina spel, men med våra grabbar mer inpå kroppen. Tyvärr blir det mer tillfällen till utvisningar också, då Evert, helt riktigt visar ut en något övertänd Nameloserlirare, efter att han klättrat på sin motspelare.


Ett massivt tryck mot oss och efter en dryg minut var det dags, 2-4. Inget att snacka om, bra power play från de unga. Det var det inte bara en minut senare, då vi fick en ny utvisning mot oss. Efter ett hafsigt uppspel bröt vår back, passade upp till en löpande forward och dunk! tryckte han in den i mål. 3-4 och ny nerv i matchen igen. Nu tog vi över mer och mer, men det var inte mycket tid kvar. Med bara en minut kvar får vi ett frislag fyra meter utanför deras mål, en av deras killar står och försöker störa spelet, men Tobias slår ett snabbt frislag rakt på spelaren, Evert blåser och visar ut killen för felaktigt avstånd. Direkt på frislaget letar sig bollen fran till en av våra fria spelare som vispar till och vi har kvitterat!


Slutsignalen går och vi har kommit ikapp. Vi är rätt belåtna, som ni kan förstå. En stor eloge til Åketorp, som trots besvikelsen var storsinta och sade att vi spelat bra. Själv är jag nöjd med min insats, jag motade flera skott och hade en räddningsprocent på närmare 80, skulle jag tro.


Nu är jag hemma och vilar, snart är det dags att dra till nästa match, 17:00 i Lundby Strand. Under tiden ska jag ta en macka och lite té. Hoppas jag har något ännu roligare att berätta efter den matchen.

 
 
Ingen bild

kk

19 januari 2008 16:16

grattis, ha ha skönt att ni klarade ta pinne mot de unga

 
Ingen bild

E.

19 januari 2008 17:57

Snyggt jobbat!!!
Din andra match pågår som bäst just nu. Jag tittar in igen senare och hoppas få ett positivt besked då :-)

 
Ingen bild

Johan K

23 januari 2008 17:13

HÄr kommer en liten analys eftersom det tjatas om det: Åketorp-starkaste laget med fart och fläkt dock har de haft otur en del matcher men lär ta hem allt efter seriens slut. Åhboys skrämmer ingen offensivt och spelar ganska långsamt men de kan komma högt ändå. Angry alabama blandar och ger men det är hög fart och slíter hårt. Formsvacka spelar långsamt, fult och kommer efter seriens slut att ligga långt ner. Brevett är svårbedömda. blandar och ger mittenlag? vägverket kommer att klättra men gjort en del botten
napp. Gtif mittenlag som har ok spel men inget i jmfr med åketorp. FA släpper in mest och gör minst. kommer sluta sist. nameloser kommer från div 3. spelar ok men de händer inte mycketframåt de kommer att spela upp sig. efter säsongen kommer det sluta såhär:

1 Åketorp
2 St Brevett
3 Åhboy
4 Angry alabama
5 Vägverket
6 Gtif
7 IBK Formsvacka
8 Namelosers
9 FA

Invändningar?? tex Gt ps tönten????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards