Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Ännu mer, (nu tröttnar ni snart...)

Av Bogge - 26 januari 2008 22:32

16:30, Alelyckan, match mot GTIF med Namelosers. Det har blivit en hel del matcher nu, på sistone. Jag har faktiskt nästan glömt att man kan skriva om något annat på den här sidan, kanske är det tråkigt för er, men å andra sidan är ju ingen tvingad att läsa och jag gillar VERKLIGEN innebandy! (Nööörd...)


GTIF började att snurra runt oss i en hiskelig fart och de avlossade en massa skott mot mej. Det tog inte alls lång tid för mej att bli sjöblöt av svett, men jag höll nollan! Efter fem minuter fick vi låna bollen ett ögonblick och då lade vi 1-0. Inte alls snällt och framför allt väldigt orättvist. Ny femminuters press och sedan fick vi låna bollen ett ögonblick och då lade vi 2-0. Definitivt inte rättvist.


Nu var GTIF:arna lätt skärrade och efter avspel slarvade de i ett uppspel, vi snodde bollen och si! 3-0 var ett faktum. Strax efter deras obligatoriska femminuterspress snodde en av våra grabbar lite övermodigt bollen, gick på mål och krånglade in den, 4-0...


Halvtidsvila och vi hämtar andan, klappar om varandra och är lite förundrade över den konstiga matchbilden. Andra halvlek börjar och GTIF fortsätter att mala på, fast beslutna att börja lägga mål, men jag måste vid det här laget gjort ett trettiotal räddningar och jag kände mej i bra form. Vad händer härnäst tror ni? Precis, helt rätt, vi får låna bollen, går upp och stänker in

5-0.


Men säg det flyt som varar, någon gång måste väl allt GTIF:s slit bära frukt. Efter att jag stoppat ett skott går bollen ut till en ytter på högerkanten, nära mittlinjen, han skjuter, bollen studsar på mej och vid min högerstolpe står en motspelare ochtrycker in bollen i mål. Enligt mej hade han hög klubba, jag såg bladet i ögonvrån, men Ture, domaren godkände målet. Inget att göra, 5-1.


Trycket tog inte slut mot vårt mål bara för de hade reducerat, nej, de var äregiriga, våra motståndare och hade satt sej i sinnet att försöka vinna matchen. Otrevliga typer...Fast på plan var det väldigt rent spel, jag tror det var en utvisning på hela matchen. Nå, det tog inte så jättelång tid förrän GTIF:arna var alldeles för nära igen, faktum var att en stod i målgården när ett skott kom och studsade på honom, in i mål. Ture blåste för mål och jag fick ett lätt utbrott, sade en del saker som inte var så bra, men Ture skakade beklagande på huvudet, menade att han inte kunde se allt som hände på planen, vilket faktiskt är sant. Men är man sur så är man och då tänker man inte logiskt. Jag muttrade: " Nåt kan du väl försöka se i alla fall," fast tyst, så jag inte skulle få en idiotisk utvisning på mej.


Tack och lov blev det inte fler mål, utan vi stod upp tiden ut mot den aldrig sinande anstormingen. En lyckad dag i Alelyckan, jag räknade ut att jag hade en räddningsprocent på 95%. Det är inte ofta. Nu är jag trött och ska ta en kopp té och sedan lägga mej och läsa en bok.

 
 
Ingen bild

kk

27 januari 2008 18:10

GGrattis. du vet väl att det var namelosers första vinst! :)

 
Ingen bild

Bogge

27 januari 2008 19:06

Jo, de firade högljutt denna händelse efteråt. Dessutom måste jag tillägga att klart att Ture har rätt, man kan inte se allt. Jag tackade och berömde honom efteråt.

 
Ingen bild

kk

27 januari 2008 20:26

Är ture puckelryggen? ja han missar mycket och tycker om att på ett överpedagogiskt sätt förklara avstånd på frislag tex för lagen. dock har han mycket humor:)

 
Ingen bild

Bogge

28 januari 2008 15:30

Det är Evert du menar, Ture är en av de yngre domarna, ganska lång, stubbad frilla.

 
Ingen bild

kk

28 januari 2008 20:41

stämmer..evert heter han... känner du domarna;)?

 
Ingen bild

Bogge

28 januari 2008 22:48

Om man som jag spelat korpinnebandy sex år ungefär och dessutom träffat flera av dem på seriematcher också, kan man inte undgå att lära känna dem. Lite grann, i alla fall...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards