Alla inlägg under november 2007

Av Bogge - 5 november 2007 00:35

Vi mötte Hitmedbucklan i Korpen igår. Det var en tät match,som Hmb tog ledningen i, men alltefter matchen led tog vi över mer och mer. Snart hade vi kvitterat och pressade på för ledning, men det var som om det gått troll i bollen. Hur vi än försökte ville den inte in. Våra killar sköt och sköt, men bollen slank utanför, eller också lyckades de träffa deras målvakt.


En viss frustration infann sej hos oss och våra grabbar började hänga med huvudena. När slutsignalen gick kändes det som en förlust. Det här var vår tredje oavgjorda match och nu ligger vi sist. Vi behöver vinna nu och då måste vi börja lägga mål på alla våra chanser.


En rolig detalj med Korpen är alla corny namn på lagen. Var någon stans utom i Korpen möter man lag som heter Hitmedbucklan, Betongklicken, Kungskorparna, Slackers, Nameloosers, (som förresten var ett popband från början av 60-talet) och Ricki Lakers, för att inte tala om Al Bandy?


Träning senare i dag, et ska bli skönt, men nu måste jag i säng, jobbet väntar om nio timmar.

Av Bogge - 3 november 2007 23:58

Idag var jag och mina flickor iväg till en av Göteborgs mer kända krogar, men inte en droppe alkohol kom över våra läppar. Det var nämligen en chokladfestival på Gamle Port. Det måste väl vara en mycket bra anledning att gå på krogen...


Jag och mina döttrar är hysteriskt förtjusta i choklad och just därför är det så kul att göra nå't sådant ihop. Det var chokladavsmakning i alla former, flytande och fast, praliner och vanliga kakor, samt en massa kringattiraljer. Flickorna gick runt och letade noggrant upp sina favoritsmaker, medan jag botaniserade efter nya, häftiga smaksensationer. Nå, inget nytt direkt dök upp, men jag fann en mörk chokladkaka med havssalt i som var riktigt god. Flickorna Kanolds tryfflar med whisky inhandlades också, och några italienska praliner med kaffesmak och grappa. Dessutom köpte jag ett par praliner från Emanuel Andrén, dyra som fan, men lika goda som sitt pris. Det är första gången jag testat choklad med fyllning av cigarr. Hur gott som helst!


Vi kom därifrån med ett antal små, söta påsar, vi måste nog handlat för en tusenlapp ihop. Det var det väl värt.


En annan sak, jag upptäckte att jag har snygga döttrar, med tanke på alla blickar de drog till sej, när vi gick på sta'n. Jag vet inte om jag ska vara stolt eller morra ilsket åt alla som glor. Tack och lov är de starka och självständiga och skulle bli mycket irriterade om jag skulle börja mucka med eventuella beundrare. Det gör de bäst själv.

Av Bogge - 1 november 2007 21:57

Jag var tvungen att ta ett tråkigt beslut idag. På onsdagar tränar jag två timmar innebandy i Kristinedal, mellan sju och nio. Första timmen är med ett gäng som spelar i Korpen, i fyran och det är roliga grabbar. Häromdagen kom ett e-mail om att pengar för planhyra och annat skulle betalas in. Över 800:- gällde det och jag kände att jag har inte råd. Mina marginaler varje månad tål inte sådana summor, så tajt har jag det. När dessutom målvaktskläder tillhör kostnadsgruppen "Aj fan, va' dyrt!" kände jag att det var dags att släppa den träningen.


Det var med vemod i hjärtat jag nyligen skickade iväg ett svarsmejl och sade upp min träningstid med pojkarna i Nameloosers, som laget heter. Nu blir det Torslanda för hela slanten, fast nu känner jag också att jag skulle behöva en kväll i veckan till för träning. Undrar om det finns nå't lag som har användning för en lätt överårig träningsmålvakt där ute? Hör av er i så fall. 

Ovido - Quiz & Flashcards