Alla inlägg den 1 november 2007

Av Bogge - 1 november 2007 21:57

Jag var tvungen att ta ett tråkigt beslut idag. På onsdagar tränar jag två timmar innebandy i Kristinedal, mellan sju och nio. Första timmen är med ett gäng som spelar i Korpen, i fyran och det är roliga grabbar. Häromdagen kom ett e-mail om att pengar för planhyra och annat skulle betalas in. Över 800:- gällde det och jag kände att jag har inte råd. Mina marginaler varje månad tål inte sådana summor, så tajt har jag det. När dessutom målvaktskläder tillhör kostnadsgruppen "Aj fan, va' dyrt!" kände jag att det var dags att släppa den träningen.


Det var med vemod i hjärtat jag nyligen skickade iväg ett svarsmejl och sade upp min träningstid med pojkarna i Nameloosers, som laget heter. Nu blir det Torslanda för hela slanten, fast nu känner jag också att jag skulle behöva en kväll i veckan till för träning. Undrar om det finns nå't lag som har användning för en lätt överårig träningsmålvakt där ute? Hör av er i så fall. 

Ovido - Quiz & Flashcards