Direktlänk till inlägg 13 november 2007

Matcher i helgen

Av Bogge - 13 november 2007 22:48

I söndags var det fars dag och det firade jag med att lira två matcher i innebandyn. Först var det match i Korpen, mot Bluchip Sports. Denna match hade den härliga starttiden 10:00, vilket krävde av mej att åka hemifrån 07:55, för att hinna i tid, hurra Västtrafik!


Vi började, som vanligt lite trevande, men olikt alla andra matcher tog vi faktiskt ledningen, en ledning som höll i två minuter, ungefär. Ett skott från sex meter, delvis skymt, letade sig in bakom mej. Skulle det bli som vanligt, att vi tappar och jobbar i uppförsbacke resten av matchen?

Tack och lov så var mina grabbar på spelhumör och det tog inte lång tid för oss att göra både 2-1 och 3-1 innan paus. Ett snabbt peptalk och vi var redo för rond två. Det kändes så bra redan från början och vi hade full fart och formligen åkte från dem i andra. Bluechiparna höll hyfsade steg med oss i sju-åtta minuter, men sedan var de slutkörda. Sex mål drog vi in, och jag höll tätt bakåt, 9-1!


Hem till mamma och en fika och därefter till mina ungar. De bjöd mej på tårta, det var ju Fars Dag, bless the little tykes!!! Snabbt hem för att slänga in lite svettiga kläder i tvättmaskinen och ladda in lite fräscha i trunken. Iväg till Torpahallen för nästa match, mot IK Surd.


Det var en rätt cool sporthall jag trädde in i, hemmaarena för IBK Göteborg och ett par andra lag, ljus och luftig var den. En pojklagsmatch pågick när jag kom, men ingen chans att titta på, för det var att hoppa in i omklädningsrummet och byta om. Ett kort taktiksnack, som gick ut på att lägga upp femmorna, power-play och box-play, samt att inte underskatta motståndet, sedan var det dags att värma upp.


Surd är lite speciella, för de flesta i laget är döva eller hörselskadade, så domarna kör, förutom visselpipor också med flaggor. Det tog ett par förlorade tekningar in i matchen innan vi upptäckte att de flaggade nån tiondel innan pipan ljöd, efter det vann vi i stort sett varje tekning.


Vi tog en tidig ledning, men upptäckte att Surd spelade respektlöst och på gränsen till ojuste hela tiden, därmed inte sagt att de var ojusta, inte alls. Något de gjorde däremot var att tidigt i matchen klagade de på domarna, ibland över varenda domslut som gick dem emot. Tyvärr fick de in oss i samma spel och en allmän grinighet spred sej i laget. Vi höll ihop spelet ändå och när drabbningen var slut och röken lagt sej stod det 9-3 till oss.


Vinsten gjorde att vi tog oss upp till fjärde plats i tabellen. På lördag är det dags att möta Biskopsgården. Träningarna går bra, så jag längtar...


Fast det är ju en fråga om att bli uttagen också...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards