Direktlänk till inlägg 7 november 2007

Usch och fy f--n!

Av Bogge - 7 november 2007 22:12

Idag vaknade jag med en underlig känsla i magen. Jag mådde lite illa och beslöt att hoppa över frukosten, höll mej bara till té. Illamåendet gick så småningom över, det kändes bra över lunch och jag tänkte inte mer på det.


Vi skulle på en föreläsning i kväll och jag hastade mej hem vid halv fem för att vila en stund innan det var dags att gå till bussen. Jag vaknade upp efter tjugo minuter med en fruktansvärd magvärk, rusade ut till rummet med kakel och vitt porslin och ni kan gissa vad som hände sedan. För att uttrycka det vackert så hade jag fullt ös på den peristaltiska rörelsen.


Det tog aldrig slut, kändes det som och en viss frustration uppstod. Min avgångstid kom och passerade, jag fortfarande fast förankrad på tronen. Efter några minuter kunde jag resa mig ett ögonblick, ringde en arbetskompis för att vidarebefordra min oförmåga att medverka i kvällens aktivitet, sedan var det dags för ett nytt besök på ni vet var.


Strax efter sex var jag helt slut och föll tillbaka i sängen. Jag slocknade med en gång och sov tre timmar. Telefonen måste ha ringt tre-fyra gånger, men jag orkade bara inte upp.


Nu har jag varit uppe i en halvtimme, magen är väl okej, men jag har en frän smak av mellanmålets skivade smörgåsköttbullar i munnen. Jag lever på grönt té och koltabletter just nu och funderar på vilka kommentarer jag lär få höra i morgon från allt annat än medkännande kollegor. Om jag nu är fräsch nog att gå, förstås.


Jag är med i en gångtävling med några av mina arbetskamrater. Jag har haft ett bra medelvärde hittills, men nu såg jag på min stegräknare att jag bara var uppe i 8500 steg idag. Ingen träning idag heller förstås, som hade lagt till en del steg.


Nu känner jag mig rätt matt igen, dags att gå till sängs. Nattinatti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards