Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Bogge - 2 mars 2008 21:41

Igår var det sista matchen för serielaget och om man summerar det hela, så blev det en hyfsad säsong, både för laget och speciellt för mej. Jag har spelat åtta matcher i A-laget, varit omklädd till ytterligare fyra.


Av de åtta jag stått vanns fem matcher och förlorades tre, eller om man skriver tabellspråk:   8   5   0   3   59-26   15   +33.  Ett snitt på antalet insläppta mål per match på 3,25.  Rätt cool, eller hur?


Jag har också följt Surtes framfart i helgen. De hade två matcher kvar att spela och tog en igår och den sista idag. Vi hade en bra plusstatistik mot dem innan matcherna, vi hade +44 och de hade +13. Alltnog, Surte hade inte gett upp hoppet att snyta fjärdeplatsen framför näsorna på oss, utan rivstartade mot Surd och vann med 18-3. 15 mål upp där och nu var de uppe i +28. Idag mötte de Skår i sin sista match och körde över dem med 11-4, +7 till och med en slutlig plusstatistik på +35. Vi behöll vår fjärdeplats med nio mål tillgodo...Rättvist, vill jag tillägga, då vi har spelat jämnt med de tre storlagen, kanske med undantag mot Lindås i andra omgången.


Faktum är att just nu är det bara Lindås som lagt mer mål än oss, Backadalen kommer nog att gå förbi oss eftersom de har två matcher kvar och ligger bara tre mål efter oss.


Jaha, det här var ett avsnitt för er kalenderbitare, eller tabelltuggare. Kanske inte så roligt för de flesta, men jag tyckte det var kul. För övrigt har det varit en lugn helg. Jag var nere en sväng på stan och handlade lite kläder, det händer inte så ofta. Det blev två skjortor och ett par byxor, lite kallingar och sockor. Jag letade efter några fräcka T-shirts också, med tryck, men de jag fann var på tok för dyra. Jag får ta en sväng till Frölunda och se om jag hittar något, på tisdag, i morgon hinner jag inte, för träningen.

Ovido - Quiz & Flashcards