Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Så onödigt

Av Bogge - 28 september 2008 21:01

Vi spelade vår andra match i Korpen idag. Det var underligt...inte att spela, men hur matchen utvecklade sig. Ronnie, vår nye målvakt stod och jag var andramålvakt, något som jag tyckte var helt riktigt, då han behöver komma igång med matcher också. Motståndare var SCA, nykomlingar från trean.


För att göra en lång historia kort, så hade vi spelet, men hade enormt svårt att lägga mål, Att deras målvakt var grymt bra var väl en del i det hela, men vi hade en mängd skott på och bredvid målet, utan det önskade resultatet. Som förra veckan låg vi under med 0-2 efter första halvleken, men en snabb replik i början på andra gav oss hopp igen. Pontus, en av våra nya killar, som förresten far som en skållad råtta runt på plan, fångar upp bollen halvvägs in på vår planhalva, trampar sedan på mot motståndarnas mål och väl framme trycker han in en reducering.


Det går en stund och sedan kvitterar vi. Den här gången var det Fredrik som tog sig igenom deras försvar och stänkte in den. Efter det satt jag och väntade på att vi skulle sätta sista spiken i kistan för SCA, men igen var det om förgjort att få in den. Istället händer det som naturligtvis inte, men som ganska ofta händer ändå, en av SCA:s kedjespelare får loss bollen nere vid vårt mål, får traska runt vår försvarslinje i jakt på en lucka, hittar den och skjuter ett lågt skott. Ronnie, som fram till nu spelat riktigt bra, hinner inte ner tillräckligt snabbt, utan den smiter in under honom. 2-3 och så bara någon minut senare blåser domarna av matchen.


En förlust kan man alltid ta , men när det är en så här snöplig variant känns det extra surt. Vi måste haft minst 70% bollinnehav och jag vet inte hur många skott på mål, kort sagt bättre på allt, men idag hjälpte det inte.


Det är aldrig roligt att börja säsongen med en förlust, men jag tycker ändå att Ronnie kom ifrån matchen med hedern i behåll. Efter de två första målen spelade han upp sig ordentligt och kändes stabil resten av matchen.

Själv slapp jag att duscha efteråt, var bara lite svettig i ansiktet, så jag var färdig bland de första, för en gångs skull.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards