Alla inlägg den 4 september 2008

Av Bogge - 4 september 2008 21:42

Så, nu har jag läst engelska i en hel vecka. Jag har också lyckas med att hålla disciplinen att läsa varje förmiddag på Pedagogen. I tisdags var det en massa utställare i foajén, lite olika fackföreningar, GP, svenska kyrkan och så stod där två glada människor från S.A.T.S


Nyfiken på deras utbud, eller snarare kostnadsläge, smög jag diskret närmare, men en av dem vädrade en potentiell kund lättare än en narkotikahund luktar till sig en kabbe. Vips, var jag inhåvad och lovade att träffa grabben på S.A.T.S Kungsgatan dagen efter.


Nu visade det sig att jag fick rabatt på månadskostnaden, för jag är ju studerande! Det var ju inte så mycket att tjafsa om, jag skrev under papperen och idag var jag på mina första pass. Trettio minuter spinning och direkt efter trettio minuter core.


Cyklingen var inga problem, men det var varmt i lokalen och efter två minuter svettades jag som en gris dagen innan julslakten. Jag kände snart av att jag väger en hel del, men knäna som jag varit mest orolig för kändes jättebra, även i den stående cyklingen med hög belastning.


Efter en kopiöst svettig halvtimma var det dags för core programmet. Enkelt uttryckt är det träning av magmuskulaturen. Ned på golvet och igång med de olika övningarna. Den här gången var det inte tillnämelsevis lika enkelt. För första gången på mycket länge kände jag att jag faktiskt hade magmuskler, men att de var sorgligt eftersatta, vad det gäller underhåll.


Efter knappt tjugo minuter gav mina muskler ifrån sig en plågsam protest och vägrade sedan samarbete kategoriskt. Det var bara att observera alla de andra duktiga människorna i salen och diskret resa sig i slutet och se ut som jag varit såååå duktig. Jag lurade ingen, inte ens mig själv...


Det värsta är att jag kunde ju blivit avskräckt av att jag inte hängde med, men det kändes tvärtom, faktiskt! På tisdag är det en ny klass igen och jag ska anmäla mig till den.


Förresten, jag har inte slutat med innebandyn, fast det kändes tungt i måndags. Vi var sju stycken glada, det var visst någon fotbollsmatch som drog de andra ifrån träningen. Jag har inte kommit igång riktigt som jag vill den här säsongen, det har varit trögt de första träningarna. Fler rapporter kommer och jag hoppas att de är positivare än den här.

Ovido - Quiz & Flashcards