Alla inlägg den 13 september 2008

Av Bogge - 13 september 2008 21:00

Rubriker, ibland är det så jobbigt att komma på något. Ofta vill man ju komma på något fyndigt också, vilket jag suger på. Nåväl, idag får jag väl skriva om lite av varje.


Jag börjar med den stundande innebandysäsongen. Vi är i division 5B, med ett antal intressanta lag. Göteborg City är ett nystartat gäng, men med en hel del intressanta spelare. De har lyckats få ett par spelare från Kärra med i truppen och ser starka ut. Och så har de Daniel, min gamla träningskompis från torsdagarna med Kungskorparna. En jävel på att skjuta i aviga lägen.


IK Zenith har startat ett herrlag, med C, som spelade med oss en säsong och med Kivi som tränare. De har gått fram som slåttermaskiner på träningsmatcherna de haft nu på försäsongen och verkar väldigt farliga.


Svartedalen är ett väl beprövat lag, från fyran. De vill nog säkert upp dit igen, så matcherna mot dem blir inte lätta. I laget finns även där en gammal bekant från torsdagarna, Andréz.


Så har vi Pixbos bidrag till div. 5, om det är ett J18-lag eller ett C-lag har jag ingen aning om, Pixbos hemsidor är något svåra att ta sig fram i. Så, uppenbarligen vet man inget om dem, likaså det nysammanslagna 0302 Lerum och det nystartade Landvetter Wings. Slutligen har vi GöteborgsIBK, som vi mötte i en miniturnering i våras, där vann vi med 5-1. Som vi är de ett lag som ligger och pendlar mellan fyran och femman.


Två lag drog sig ur, Tulebo och Marstrands j18-lag. Tyvärr säger jag, för det betyder färre matcher och kortare säsong. När det gäller vårt korplag blir det en del bekantingar i form av Hitmedbucklan, Betongklicken, Svenska Bil och Bolltroll. Nya från ettan är Dragsters, som jag tränade med för några år sedan.


Något som faktiskt är lite kul är att om man ser vilka lag jag spelat matcher med, så är det en hel hög i Korpen. Där är man inte så noga med tillhörigheten, för ibland kan det vara svårt att få tag i en målvakt. Jag har stått för Högsbo FF, Flatås Måleri, Kungskorparna, Dragsters, Namelosers och ett par lag jag inte kommer ihåg namnet på nu. Över åren som gått har jag spelat ungefär 110 matcher i Korpen.


Jag körde mitt första ordentliga styrketräningspass på Sats idag. Gissa om jag var trött och svettig efteråt, men ganska stolt över att jag genomfört det. Jag tog cykeln till stan, det var ju bra väder. Sedan drog jag till Frölunda och solade, lyckades slumra till i bänken. Den enformiga R'nB-musiken som de spelar i lokalen får mig dåsig alla gånger.


En sväng förbi mina barn efter det, för att kolla om de hade det gott, och det hade de. Nu har jag tillbringat kvällen med att se på film, har flera stycken osedda på lager här hemma. Såg just Jumper, den var sådär.

Ovido - Quiz & Flashcards