Alla inlägg den 28 april 2009

Av Bogge - 28 april 2009 13:57

Jag har, som ni vet, träffat min amerikanska släkt på Facebook och kommit dem ganska nära. De har varit lika ivriga som jag att ta reda på allt om den "förlorade" släkten på andra sidan.


I morse fick jag ett besked om att mina kusiners Mamma, Mary Larsen Kvamme, hade avlidit och följdaktligen var de djupt bedrövade. Jag skrev ett kondoleansmeddelande på Facebook till Linda, min jämnåriga kusin och medan jag skrev det, så kom jag att tänka på hur jobbigt det är när någon går bort i ens närhet. Man blir, i alla fall jag, liksom uppstyltad och onaturlig när man ska beklaga sorgen. Det låter inte bra naturligtvis att säga: " Jag hörde att din morsa kilade vidare. Inte coolt...", men det måste väl finnas ett bättre sätt att visa sin medkänsla än några uppstyltade ord? Blommor, förstås, men undrar vad det kostar att skicka blommogram till Staterna?


Funderar vidare... 

Ovido - Quiz & Flashcards