Alla inlägg den 7 april 2009

Av Bogge - 7 april 2009 20:47

Något yrvaken ramlade jag ur sängen i morse, av att min telefon gav larm. Det var dags för den stora dagen, som jag tänkt börja med att träna, men efter att ha suttit på toa alldeles för länge, (getting the jitters?), insåg jag att jag inte skulle hinna med ett gympass. Det fick bli en extra kopp té istället.


Väl nere på stan drog jag mej förväntansfullt mot Kvarnbergsgatan och Buzzstop 28, plockade ut lite pengar på vägen, (läs 2800:-), och gled in på studion med ett par minuter till godo. Efter ett glatt hej och avhörande ett roligt telefonsamtal som Eric, killen i studion, hade med en försäljare av bredband, så blev jag inkallad i inre rummet.


Innan jag hann tänka så mycket så låg jag på arbetsbordet och allt började. Ni förstår väl att det handlar om min tatuering, min allra första. Efter en inledande placering av motivet, Marika var mycket noggrann, hon suddade ut det första försöket och placerade om det. Sedan, när vi båda var nöjda så satte hon igång.


Jag ska inte vara macho och påstå att det inte gjorde ont, för det gjorde det. Inte så mycket som jag väntat mej, men ändå. Vissa punkter kändes verkligen ordentligt, nära armhålan, i mitten av bröstkorgen och vid nyckelbenet. Det var ändå en trevlig stund för vi pratade en hel del, om massa olika saker, så de tre timmar jag låg där gick fort som bara den.


Självklart är jag inte klar med den, vi gjorde bara linjer och konturer idag. Jag ska dit igen om en månad och göra skuggningar och färg. Men det som gjordes idag är kanonfint. Just nu kan man inte se något, eftersom det ligger plastfolie över och tatueringen har släppt överskottsfärg. Allt är bara svart gegga nu, men i morgon ska jag ta av plasten och duscha av mig. Då får jag se resultatet helt, för just nu är jag grymt nyfiken.


Ovido - Quiz & Flashcards