Alla inlägg under november 2008

Av Bogge - 2 november 2008 00:06

Tidigt i morse vaknade jag av att telefonen ringde. Det var min mellanflicka Kat, (jag ska göra som Andrea och skriva alla namn med tre bokstäver bara, ekonomiskt juh!), som påminde att vi hade en buss som väntade. Tio minuter hade jag på mej, så ni förstår...Snabbt, snabbt, snabbt! På med paltor, skor och borsta tänder samtidigt, ut genom dörren, låsa och rusa iväg.


Som tur är bor mina söta barn tvärs över gården. Med fyra minuter till godo sätter jag fingret på dörrklockan. Yes! Ser lätt avslappnad ut, som om jag varit uppe sedan sex eller nå't. Flickorna var också klara så vi hastade iväg till bussen. Varför nu denna brådska? Jo, det var dags för den årliga chokladfestivalen i Göteborg, i år förlagd i Stadsmuséet. Dags att bränna pengar på exklusiv choklad och det gjorde vi med besked! Yessireebob!!!


Kort sagt, vi gick in på muséet tomhänta, med fulla plånböcker och två och en halv timme senare gick vi ut med påsar i båda händerna och en börs som grät av övergivenhet. Jag pussade mina flickor hejdå och gick vidare till öppningen av filialen till Buzzstop 28, på Kvarnbergsgatan. Jag fick mej ett bra snack med Marika, som verkade tycka att min idé med mina barn som mangafigurer var okej. Om jag kommer in med foton på dem, så fixar hon till det.


Nu blir det inte direkt precis, jag har nog inte råd förrän i vår och Marika är rejält uppbokad, så jag satsar på april, eller så. Spännande... För övrigt så hände det en rolig grej alldeles nyss, jag sitter och slötittar på dumburken, då jag upptäcker att det är ett program om Håkan Hellström. Eftersom han växte upp på Högsbohöjd, min hemmahamn sedan 1963, (herregud så längesedan!), tittade jag lite extra, för att se om han kom ihåg sin barndoms förort. Till min stora glädje gjorde han det och med besked också! Det var speciellt att se alla välkända platser på teve. Jag är inte så förtjust i hans musik, men han verkar vara en trevlig prick. (Säg det på engelska, hmmm...a nice prick...eh?) ;-)


Min äldsta, Joh, hade gjort revben och potatismos och ringde över tidigare i kväll och bjöd in mej. Hon gör så god mat! Gudars, mmmm....pork meat!

*dregel*      


Match i morgon och jag är inte med. Tackade nej för en gångs skull. Jag har en hel del att göra, men det känns redan konstigt, en helg utan innebandy. Tur att jag är uppbokad, annars hade jag klättrat på väggarna, eller så hade jag säkert åkt dit och sett på matchen.



Ovido - Quiz & Flashcards