Direktlänk till inlägg 10 augusti 2008

En lugn helg

Av Bogge - 10 augusti 2008 21:46

En vacka har gått och det kändes jobbigt att komma tillbaka. Hela veckan segade på, men som en liten räddning gick inskolningarna bra, goa ungar var det också.


Som en tröst i en jämngrå vecka hade Johanna bestämt att vi skulle ta en tur till Frederikshavn. Det var mina tjejer och jag som skulle åka på lördagen. Efter en okristligt tidig uppgång kom vi glatt iväg och tog en etta vid Axel Dahlströms torg.


Det finns inte så mycket att säga om själva överfarten, vi tog en frukost och satt sedan och pratade mycket. Det är alltid lika härligt att få uppleva sina barn så här avslappnat. Väl i Frederikshavn struttade vi runt på köpgatan och letade efter billiga fynd. Katarina köpte ett paraply, precis lagom till att solen började ösa ner. Det gjorde inte så mycket, för hon bar på den själv och den kostade bara 25:-. Turkos var den också.


Jag är en serienörd, ibland på lediga tider, så jag var inne i en butik med en massa begagnat, filmer, spel, böcker, musik och tidningar. Naturligtvis hade de inte det jag sökte, men Ellinor fann ett spel till sin Game Boy, så det var inte ett helt meningslöst besök.


I en annan bokhandel upptäckte vi ett ställ med Jelly Bellies och jag köpte bönor för 50 danska kronor. Efter denna köporgie, ja vi hittade lite sprit på Damsgaards också, fikade vi och sedan var det dags för båten tillbaka till Göteborg.


Har ni märkt hur mycket påsar man får med sig hem, efter en tripp tur och retur Danmark? Vi var inga undantag och det märkte vi när vi kommit av båten och släpade oss till spårvagnshållplatsen. En färd hem via vackra Majorna och byte till 16-bussen vid Marklandsgatan. Sedan var det ett fortsatt kånkande de sista tvåhundra metrarna hem, jag tror mina händer var nånstans vid knäskålarna, när jag äntligen låste upp min ytterdörr. En lättnadens suck och jag fick släppa kassarna på golvet till slut.


Man blir trött av att vara på sjön också, så jag lade mig tidigt igår kväll. Jag vaknade förstås ganska tidigt i morse och har tillbringat dagen med att glo på dvd och slappa. Tanken att gå tillbaka och jobba imorgon känns lite bättre efter den här helgen.

 
 
Ingen bild

Kerstin

11 augusti 2008 17:01

ÅÅÅh, det lät mysigt. Ja, det sägs att om man kan njuta av lite, så kan man njuta mycket. :o)

 
Ingen bild

E.

13 augusti 2008 22:14

Så trevligt!!!
Undrar vad som fanns i påsarna från färjan???? *L*
Kanske lite måndags, tisdags, onsdags, torsdags, fredags och lördagsgodis. Söndag är vilodag så den ska man helga, så sägs det att man ska tänka. *S*

 
Ingen bild

kk

15 augusti 2008 11:20

blir det nåt spel med namelosers i år då?

 
Ingen bild

Bogge

15 augusti 2008 20:06

Tjänare kk! Det är dags snart igen, men det blir bara träning med Namelosers, ska kon-
centrera mej på Torslanda. Fast, om Niclas nån gång är förhindrad, så, vem vet?

 
Ingen bild

kk

17 augusti 2008 11:07

Ja men om nameloser ska ha lite kraft så måste de ta tag i det direkt för deras fjolårsstart var bedrövlig. ska bli spännande i serien som håller hög klass.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards