Alla inlägg den 29 augusti 2008

Av Bogge - 29 augusti 2008 21:58

Igår var det första dagen på min engelskautbildning. Strax innan 9:00 samlades ett antal förväntansfulla deltagare i källarplanet på Pedagogen. Att det var en mängd lärare och liknande syntes på det stora antalet pappmuggar med kaffe, inköpta på 7-11 bredvid skolan. Ivrigt smuttande på sitt kaffe av ollika sorter släpptes vi drygt trettio deltagare in i sal K2135.


Två av de tre kursledarna var på plats och vi fick rivstarta med en korvstoppning av guds nåde. En mängd böcker skulle gås igenom, uppgifter delas ut och arbetsplattformen på datanätet inläras. Lunchen kom och försvann, (jag var på Kafé du Nord och åt köttbullar), och så var det på det igen. Jag kan meddela att dagen gick väldigt fort.


På vägen hem gick jag till Akademibokhandeln på Vasagatan för att köpa kurslitteratur. Jag var där precis innan fem och vad händer? Jo,en tjej låser precis framför näsan på mig! Jag ser efter hur deras öppettider och mycket riktigt, de stängde fem! Vilken annan affär i city stänger så tidigt?! Mycket märkligt...Ni fattar att jag blev rätt frustrerad.


Som tur är finns det bokhandlare som har öppet dygnet runt och när jag var hemma gick jag in på Adlibris och beställde böckerna, på nätet. En jämförelse visade att Adlibris var mycket billigare än Akademibokhandeln, so F-k U A-b!!!!


På tal om näthandel, jag beställde lite film och musik från Ginza i onsdags kväll. Idag när jag kom hem från jobbet låg ett paket från dem i min postbox. Skönt när något går utan problem.


På tal om näthandel igen, har ni sett Macforums reklam för sin nya butik. En äkta Göteborgsordlek!


Jag fick en gullig vits i min mobil idag. Jag har hört den förut men den är så bra, så jag känner för att berätta den här.


En pojkmus och en flickmus letade efter något att äta i ett mörkt skafferi. Pojkmusen undrade var flickmusen var så han sade:

- Akta dej, nu kommer jag och kramar dej!

- Hihi, jag har gömt mej, svarade hon. Du vet inte var jag är.

- Akta dej, nu kommer jag och pussar dej!

- Hihi, jag har gömt mej. Du vet inte var jag är.

- Akta dej, nu kommer jag och knullar dej!

- Jag är i kakburken!

Ovido - Quiz & Flashcards