Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Bogge - 26 augusti 2008 12:42

Bortskämd som man är med det fina vädret från större delen av semestern och några kanonveckor i augusti, så vaknade man upp till en regnig tisdag och allt känns som vanligt igen. Fast det är konstigt att man inte uppskattar regnet mer. Det blir svalare, luften känns renare och så är det ju så skönt att stå rätt upp och ner och låta strilet väta ner hela ansiktet. Typiskt göteborgskt, sa en gammal lumparkompis, när alla andra gömmer sig under paraplyn eller inomhus, så står göteborgarna kvar och blir blöta och är glada över det. Vad han sedan sade om klokheten i det, kan vi lämna därhän.


En liten hetskampanj har startat på vårt lags gästbok. Det är någon från ett annat lag som kommenterat en replik från en av våra killar. Det är lite kul tycker jag, för det är ju med glimten i ögat och hör till, det ska tjafsas lite mellan lagen, utan att det blir otidigheter. Om man inte förstår att det är på kul, så tar man sig själv på för stort allvar, tycker jag. Vi spelar i femman, nog sagt om det.


Nästa vecka blir det äntligen två träningar på plan, måndagar i Lundby Strand och onsdagar på Kristinedal. På tal om det, när jag började så smått att spela med Torslanda så hade vi träningstid i Gamlestadshallen. Snacka om kontrast jämfört med Lundby Strand. Det var ett ordentligt lyft att flytta, det är säkert. Innebandyn huserar i alla handbollshallar i sta'n, känns det som och vissa är bra nedslitna. Sedan är det ju det med underlaget, som målvakt är man speciellt känslig för det. Våra två hallar har ett ganska friktionsstarkt underlag, man halkar inte runt speciellt mycket, men att spela på parkett...Kort sagt, gliiiiiiiiiid!


Vår säsong börjar inte förrän i oktober, vilket är ganska sent, det hinner bli många träningar tills dess. Jag hyser stort hopp om att komma igång och ifatt förra säsongens tempo. Jag behöver gå ner en hel del också, men ni vet, det är lättare sagt än gjort...


Till min stora glädje dök det upp en ny målvakt på träningen igår, Ronnie.

Han spelade förra säsongen i ett korplag, som lagt ner, hade lite försiktigt hört sig för om plats hos oss och eftersom det har varit tunnsått på målvaktsfronten hittills i höst, tog vi emot honom mer än gärna. Att han dessutom var duktig på träningen var ju definitivt inget minus.


På torsdag är det min första dag i skolan igen. Det ska bli...intressant, sist jag läste var väl vid yngre stenåldern, eller nå't sån't. Det är en distanskurs i engelska för yngre åldrar, men eftersom jag bor som jag gör, kommer jag att tillbringa så mycket tid jag kan på Pedagogen.



Ovido - Quiz & Flashcards