Alla inlägg den 22 juli 2009

Av Bogge - 22 juli 2009 01:16

Hej och hå, så det kan gå. Jag har lovat mej själv dyrt och heligt att inte besöka Liseberg inom en överskådlig framtid, eftersom jag tycker att det är så jävulskt tråkigt. Så, vad händer? Jo, Danne och hans gäng skulle vara med i en musiktävling, "Svensktoppen Nästa", eller nå't sån't. De skulle uppträda på Taubescenen, så utan att jag ens reflekterade över mina löften hade jag glatt betalat sjuttio kronor för inträdet och strosade runt på Liseberg, i väntan på att det hela skulle börja.


Tro det eller ej, jag hade lyckats med att komma den dagen det var hysteriskt mycket människor där, men trots det så var det Danne och Mia med barn de första jag träffade på där inne. Vi bänkade oss en stund framför Taubescenen, men det var en bra stund innan tävlingen började, så jag begav mig ut på en liten rundtur, (jag ville spela lite på varuhjulen). Tro det eller ej, men mitt i folkhavet utanför Spelhuset träffade jag på Björn och Jeanette och ett helt gäng från Brännö.


Helt kort, vi bänkade oss alla vid Taubescenen när det var dags. Fem olika nummer uppfördes, tre solister och två band. Dannes band, Stygn, uppträdde som trea och var riktigt bra, trots strul med ljud, Dannes dragspelssolo hördes inte bland annat. Två nummer valdes ut av en tremannajury, det blev Stygn och en av solisterna, som jag tyckte framförde ett riktigt sömnpiller till låt.


Efter ytterligare ett framförande av låtarna tog juryn ytterligare en funderare och till sist medömde de Stygn som vinnare, helt rättvist tycker jag, fast vem är jag att bedöma sådant, det är inte min stil av musik alls. Efter att ha grattat Danne till vinsten drog jag hemåt för att se på Morden i Midsomer.


Nu kommer jag att åka till Liseberg nästa tisdag också, det är ny delfinal då. Så gick det med mitt löfte...


Förresten så vann jag, ovanligt nog. En DVD-film. Den kostade mig bara trettio kronor!

Ovido - Quiz & Flashcards