Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Lätt snuvig lördag

Av Bogge - 26 september 2009 21:41

Jag var däckad igår, med en förkylning om börjat redan onsdag kväll, men snål som man är gick jag och jobbade i torsdags. Det var inte roligt, vill jag påpeka. I går morse, när jag vaknade, var hjärnan några nummer för stort för huvudet och snoret rann...ja, ni behöver inte veta mer detaljer, eller hur? För en gångs skull ringde jag ner till jobbet och sjukskrev mig. #¤%@! också!


I morse kändes det mycket bättre, så jag ringde upp mina barn och sade att det blev Bokmässan i alla fall. Vi kom iväg vid elva-tiden och när vi kom fram, så ringlade köerna långt ut på gatan, nästan. Allvarligt talat, så måste hela Göteborg varit där, för det var så mycket folk och så fruktansvärt varmt inne på Mässan. Det var inte så kul, för alla bås som var intressanta var fulla med folk.


Jag fann ändå ett par roliga grejer, en spanska-kurs för en hundring, en bok om Beatles alla inspelningar och en tidning som tar upp intressanta ämnen om musik, främst jazz och folkmusik. Jag blev också medlem i SMB. (Jag lämnar det öppet för tolkning).


Slutligen tog orken slut hos oss och vi drog iväg för att fika. Vi fann ett litet fik på Burgårdsgatan. Tack och lov så är två av mina barn fikaintresserade och båda var med mig idag. Efter en avslappnad fika gick vi upp till Kapellplatsen, via Näckrosdammen, för att ta 16-bussen. Märkligt nog är man väldigt sällan just i det området och promenerar runt, vilket är synd, för både parken och arkitekturen på de kringliggande husen är intressanta att glo på.


Det var meningen att Kerstin, min underbara brorsdotter skulle varit med idag, men olika omständigheter gjorde att hon fick stanna kvar i Stockholm. Men Kerstin, om du läser det här, så gör vi ett nytt försök nästa år i stället, framför allt på en annan dag än lördag. Jag såg förresten Peter LeMarc i en monter, men vad han gjorde där har jag inte en aning om, det det var så mycket folk omkring honom, så det enda som skulle hjälpt mej att komma fram är en motorsåg.

 
 
Ingen bild

Elisabeth

1 oktober 2009 23:13

Hmmm.... det där med hjärnans storlek osv....
Undrar vad den egentliga orsaken var??? Vad jag vill minnas så var det sista vi diskuterade innan du lämnade jobbet i torsdags vilken dryck som bäst kunde bota/lindra förkylningar. Kanske blev det lite för mycket av den goda medicinen... haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards