Alla inlägg den 25 september 2009

Av Bogge - 25 september 2009 12:41

Ibk Torslandas B-lag spelar numera i korpeliten här i Göteborg. Det är första gången för oss och kommer att bli rätt spännande, hur vi står oss i konkurrensen.


Min gamle träningskompis Gäddan, numer i Göteborg City, har listat det kommande motståndet i deras serie och det tycker jag var en rolig idé, så det försöker jag göra nu. Jag har visserligen inte samma kunskaper om våra lag, men det lilla jag vet kan jag väl förmedla.


Balken Bk: Våra motståndare om förstaplatsen förra säsongen. De vann på jämnare högstaniva och förlorade bara två matcher, fast båda mot oss. Det var ganska jämna matcher, så det blir tufft i höst igen.

Eurographic: Måste vara det mest framgångsrika laget i Göteborgskorpens historia. Jag har inte sett så mycket av dem de senaste åren, men jag har mött dem, då jag vikarierade i Dragster Burnouts mål, för en sådär fyra år sedan. Då tyckte jag att det var det bästa laget jag sett i Alelyckan. Det har nog inte ändrat sig.

Fiskebäck: Vann vår tvåa för två år sedan. Spelar ett okomplicerat, rakt spel, som kan vara svår att försvara sig mot. Vi tog en pinne mot dem. De har dock haft verkliga svårigheter i Eliten, mycket beroende på personalfrågor, för lite spelare på matcherna alltså. De höll på att åka ur, till skillnad från,

Räven Bandy: som kom tvåa samma säsong, i vår grupp. Efter en skakig start i Eliten, så kom de igång och etablerade sig i mitten av tabellen. Vi hade bra och täta matcher mot dem, en oavgjord och en vinst. Vi minns också finalvinsten mot Räven i Korpen Cup 2007, med 4-3. Det betyder ju ingenting, när en ny säsong börjar, Räven är bra.

Heman Hunters: Vet jag ingenting om, förutom att de vann 2A förra säsongen, en poäng före:

SEB: som jag vet ungefär lika mycket om som HH. Eftersom de blev etta och tvåa så misstänker jag att de är riktigt bra.

IBG: a.k.a Innebandygubbarna. Ett stadigt Elitlag, som legat nästan oavbrutet i högsta serien de sista sju-åtta åren. Det jag sett är att de spelar bra och säkert, smålurigt liksom.

Hofarna: Förra säsongens seriesegrare och ett starkt lag. Ska man rubba dem, måste alla utan undantag ha en bra dag. Och lite tur också.

Snyltarna: Tillhör de där stadiga Korpelitlagen. Jag har mött dem, när jag spelade i Flatås Måleri, för fyra år sedan. Vad jag minns var de hyfsat bra, vi vann en och förlorade returen. De hängde på gärdsgår'n förra säsongen, slutade tredjen sist.

Soffcoacherna: Jag mötte dem första året jag spelade i Korpen, med Högsbo FF. Det var 2001 och då var de inte speciellt bra. Sedan hände något och de marscherade raka spåret upp i Eliten. De och vi följdes åt upp i serierna ett par år, men det var innan jag började i Torslanda.

Swedish Match Tigers: Gick upp i Korpeliten för två år sedan. Dessa har jag också mött, som inlånad målvakt, i Kungskorparna. Den matchen vann vi med 8-6, tror jag. Det jag minns är att det var en bökig och svängig match, med många målchanser åt båda hållen.


Det kommer att bli ett kul år i Korpeliten! Hoppas jag...

Ovido - Quiz & Flashcards