Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Träningsmatch i måndags

Av Bogge - 15 september 2009 09:08

Så var det dags, säsongens första riktiga match. Vi mötte Göteborg City på vår hemmaplan i Lundby Strand. I år spelar vi inte i samma serie, utan vi är i 6B, de i A. Matchen kom igång och jag stod första halvan av den.


Första perioden var händelselös, i målprotokollet alltså, men det hände en del på plan. City är inte ofarliga, det visste vi från innan och jag fick göra några räddningar, så också Robban i Citys mål. Vi hade ändå ett visst övertag, men fick inte ut något av det. Andra perioden var desto livligare i målprotokollet och det var mitt fel, till en del. Efter en knapp minut bröt en av våra backar ett Cityanfall, men i uppspelet kom en motståndare emellan. Han vispade till bollen, som for mot mig, från förlängda mållinjen, träffade mitt lår och studsade naturligtvis åt fel håll, in i mål. Skottet tog mig med överraskning, vilket inte ska få hända. Kasst av mig, tur att det inte var en seriematch.


Två minuter senare var det dags igen, ett skott utifrån, jag räddar mellan benen och när jag försöker få kontroll på bollen är en Cityspelare där och får ostört gräva fram den under mina fötter. Det kunde ha blivit lite matchavgörande, men som tur är hängde inte mina utespelare med huvudet, utan replikerade snart med att kvittera Citys ledning och dessutom ge oss ledningen. Jag fick också revansch, innan Ronnie och jag bytte, som avtalat. En skön reflexräddning med höger handen, i ett läge där jag var nästan helt skymd.


Efter Ronnie kom in vårt mål, kändes det som om vi fick mer övertag och förlade spelet på deras planhalva ganska ofta. Vi gick till pausvila med 4-2. Tredje var snart igång och vi fick matchens första och enda utvisning, en tvåminutare som Martin jobbade hårt för att erhålla, upprepade slag kallas det och det var det. Nu visade City att de var grymt bra på power play, eller var det vi som inte var så bra på box play? Nåväl, det tog inte ens en minut, så hade City reducerat, efter en skottretur från Ronnie. Några minuter senare hade också kvitterat, lite orättvist enligt mig, eftersom vi hade en bra period just då, men innebandy är ibland väldigt ologisk.


Hursomhelst så lade vi in en växel till och City började bli tröttkörda, men inte ofarliga måste jag tillägga. Två mål till fick vi in innan lutsignalen. De sista minuterna låg City trots allt på rätt hårt för en kvittering, och de tog även ut målvakten den sista minuten. Det kan gå hur som helst, men den här gången gick det vår väg. Efter vi hade brutit ett anfall så fick vi upp bollen på deras halva och eftersom deras mål var sorgligt tom på motståndarmålvakter, så var det enkelt att tråckla in ett avslutande mål.


På det hela taget gjorde vi en bra match, med tanke på så många nya spelare var med. På lördag börjar allvaret, med bortamatch mot Surte. Får se hur det går...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards