Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Vad är viktigt?

Av Bogge - 13 mars 2009 09:23

Frölunda slog ut Luleå i hockeyn igår kväll. Om man läser en del bloggar är detta det viktigaste som hänt i världen denna veckan. Om man frågar min lillebror håller han med om detta. Visserligen får jag också en varm, trevlig känsla när Frölunda vinner, men det måste väl vara saker som är mer angelägna att lägga sitt engagemang på.


Säger jag, som är en innebandynörd.


Jag har drömt en hel del märkliga drömmar den här veckan, alla innehåller en mystisk människa av kvinnokön. Vad jag upplever i de här drömmarna kan jag inte beskriva här i bloggen, för det skulle bli för personligt, men kontentan av det hela är, om jag skulle försöka mig på drömtydning, att jag har ett uppdämt behov av feminint umgänge. Jag har levt ensam i över tolv år nu, och trivts med det, men alltsomoftast tänker jag tillbaks på min gifta tid med glädje. Fast det kanske är som med lumpen, man kommer ihåg de roliga händelserna och har förträngt allt annat.


Jag gjorde ett besök på tatuerarverkstaden, för att lämna in referensbilder och det visade sig att Marika hade sökt mig frenetiskt. Det ska bli en tatueringsmässa här i Göteborg i april, bland annat samma dag som jag skulle bli tatuerad. Jag hade undrat över det, om jag skulle bli tatuerad på mässan, men så var inte fallet. Det blir så trångt i båset där och jag ska ligga ner när jag får min bild, så Marika ville byta dag. Det är okej med mig, så det blir på tisdagen veckan efter istället.


Nu kan man ställa sig frågan, varför funkar inte det att messa till mig, för ingen av hennes meddelanden har nått fram till mig... På tal om telefon, jag har Telia-abonnemang på min fasta telefon, bytte från Tele2, för jag fick en ringpott på 350:- när jag gick över. Jag skulle få ett presentkort på 400:- också, men det har jag inte sett röken av än. Det enda jag fått från Telia är räkningar och ett meddelande häromdan att de ska höja abonnemangsavgiften med tjugo spänn i månaden. Nog att jag stannar kvar...


Nu måste jag sluta för jag ska skriva på min uppsats. 800 ord om bedömning av elevers skrivande på engelska. Jättekul...

 
 
Ingen bild

Karin Nordlund

13 mars 2009 15:59

Hej
Om du kontaktar mig genom att ringa Telias växel på 90100 så kan jag kolla upp vad som har hänt med ditt presentkort. Har du blivit lovad någonting så ska vi givetvis leva upp till det.
Med vänlig hälsning
Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

 
Ingen bild

Elisabeth

13 mars 2009 21:39

Hej du!
Det lönar sig tydligen att klaga. Snabbt svar fick du också :)
TELIA är på bettet. Hmm... undrar hur jag ska kunna sänka taxan på min mobil? Jag har ju ingen blogg som TELIA kan svara i :(
Ha en skön vecka :)
Jag ska göra mitt bästa i alla fall!!!
Ciao!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards