Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Bogge - 21 mars 2009 22:17

Vad gör man en ledig lördagskväll? Ute på stan, på fest någonstans eller kanske bara softar hemma hos någon?


Ingalunda! Jag har varit och sett en helt meningslös match mellan Pixbo IBF och Lerum, i Wallenstamhallen. Den slutade 14-3 till Pixbo. Det var spel mot ett mål i stort sett 56 minuter av matchen och det var målvaktens i Lerum förtjänst att det inte blev över tjugofem mål för Pixbo.


Varför går jag då och ser en sådan här match? Jo, det handlar om huruvida mitt älskade lag IBK Torslanda ska bli trea, fyra eller femma i årets serie. Visserligen är placeringen också totalt meningslös, men nog ser det bättre ut om man slutar trea!


Nästa vecka har jag två dagar inne på Pedagogen, vilket är kul, men just nu har jag noll sekiner, så det blir att svälta under dagtid. Å andra sidan har jag en del extra  kilo att bära på, så det gör nog inte så mycket...

Ovido - Quiz & Flashcards