Direktlänk till inlägg 22 april 2008

Ni trodde väl inte ni kom undan...

Av Bogge - 22 april 2008 20:26

...lite mer innebandy, va'? Säsongen börjar närma sig slutet, det är bara en träning på stor plan kvar nu. I går var det sista gången på Lundby Strand och det firade vi med att möta Kivis adepter, Älvstrandens 17-åringar, i en träningsmatch, med domare och allt. Tyvärr spelade Blåvitt mot AIK ungefär samtidigt så vissa av våra spelare tyckte det var roligare att gå på den matchen. Varför kan jag inte förstå, man vet ju ändå hur den slutar...


Nåväl, nio tappra utespelare och en målvakt infann sig i hyfsat god tid, ( ja, målvakten var jag, om ni inte fattat det än), och uppvärminingen började. Jag kände mig lätt seg och släppte in minst tvåhundra bollar, samtidigt som vissa höll på och ställa in siktet och bara sköt i kryssen. Jag höll ett öga på grabbarna på andra sidan och de var MÅNGA! Två hela femmor och en kedja plus TRE målvakter. Jag blev trött bara jag såg dem.


Matchen kom igång, med att båda lagen kände på varandra lite. Snart kom Älvstrandens pojkar igång med sitt löpande, med snabba uppspel och avslut. Det blev dock inte farligt förrän efter nästan sex minuter in i matchen, då de pressade  på ordenligt i vår zon. Det grötade ihop sig framför mål och en av dem drog iväg ett skott som jag inte såg förrän den glimtade förbi i ögonvrån. 0-1, men våra pojkar lät sig inte nedslås för en sådan triviallitet, det var bara att köra på, vilket gav resultat ganska snart.


Vi lägger snart 1-1, tätt följd av 2-1, frukten av ett bra spel och tuff forechecking mot deras backar. Innan pausvilan får vi in ett till, så vi tar en andningsstund med gott självförtroende. Andra perioden börjar och vi fortsätter spela vårt spel och tar över matchen rätt ordentligt. Det finns inte så mycket att säga, förutom att alla spelade bra och vi gick upp till 6-1-ledning. Jag hade en del att göra ändå, men lyckades med att plocka Älvstrandens försök till reducering, ända tills sista minuten ungefär. Då var återigen dags för en av de där unga att få iväg ett hur bra skott som helst. I trängt läge, med Freddan som ryggsäck får ungjäkeln ändå iväg ett rappt skott rätt upp i mitt högra kryss. Jaja, inte mycket att göra, men retsamt i alla fall...


Tredje perioden och nu blev motståndarnas frustration över spelbilden än mer påtaglig. Det blev tuffare, bökigare och vid flera tillfällen åkte spelare från båda lagen in i sargen efter närkamper, som inte hade skämts för sig på en hockeyrink. Domaren fick stoppa klockan vid flera tillfällen, för att sargen måste ställas rätt igen. Jag kände av den ökade pressen genom att jag nu plötsligt fick ännu mer att göra. En reducering kom också ganska snart, fast tätt följd av en svar på tal från oss.


Mitt under tredje fick också två av våra grabbar, Marcus och Putte avbryta matchen, för att de skulle hinna till sina jobb, så nu var vi nere på sju utespelare, vilket faktiskt inte märktes så mycket. De som var kvar kämpade på frenetiskt och vi lyckades också få ytterligare ett mål. Men, naturligtvis orkar vi inte stå emot deras anstormning hela tiden, de reducerar ytterligare en gång. Ändå kände jag inte någon oro, dels för att det inte var så lång tid kvar och dels såg jag på våra spelare att trots att de var trötta, så nog fan skulle de kämpa på till slutet.


Så blev det också, inga mer mål föll och matchen slutade 8-4 till oss, ett resultat vi var mycket nöjda med. En som inte var nöjd var Kivi, när jag tog ett snabbt snack med honom efteråt. Han tyckte att hans pojkar kunde mycket bättre och det håller jag med om, fast jag tror att det kan vara svårt att möta ett sådant lag som vårt. Vi har rutin, tyngd och tålamod på vår sida, vilket gör en hel del.


Vilka gjorde målen undrar ni kanske? Ja, det undrar jag också. En snabb titt på vår hemsida visar att Otten gjorde tre, ( ingen direkt högoddsare!), Gabbe smällde in två och Henke S., Odde och Knape varsin. I vilken ordning har jag ingen aning om, som vanligt kommer jag bara ihåg de jag släppte in. Det är alltid lika frustrerande när man går igenom dem i huvudet efteråt, för då vet man ju precis vad man skulle gjort...

 
 
Ingen bild

E.

26 april 2008 01:49

Insläppta mål.... so what.... ni vann ju :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards