Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Apropå...

Av Bogge - 12 april 2008 21:46

...dans, så hände det en skojig grej idag. Jag hade vaknat sent och bestämt mej för att ta cykeln ner till stan. En sväng först till Plantagegatan och The English Shop och Hurra!, de hade fått in enkilospåsar med Jelly Bellies. Äntligen! Vidare ner till centrum och ett besök på Games Workshop, för att köpa några färgburkar. Hela stället var full av figurspelande ungar, men jag kom därifrån tämligen snabbt, med burkar i bagaget.


Det var dags att fika, men alla mina favoritställen var fulla med människor, kul att dom går bra, men varför precis när jag ska fika? Raskt cyklande började jag närma mej Järntorget, då jag kom på att Språkkaféet ligger ju på Esperantoplatsen. En blick in och det var gott om plats. Jag beställde en kaffe och en varm macka med chevré och honung och satte mej med dagens tidning.


Nu kommer jag till vinjetten av inlägget. Medan jag satt där och kopplade av, så var det någon som satte på musik i högtalarna, gammal, argentinsk tango från trettiotalet. Jag vet inte varför jag gillar den musiken, med en sångare som smäktande sjunger om sitt 'corazon' i brand. Kanske för rytmens skull?


Nåväl, jag sitter där, näsan djupt in i sportsidorna, foten stampar lätt takten till musiken, då jag märker en rörelse i ögonvrån. Jag tittar upp och där framför dansar ett ungt par en långsam, smäktande tango. Jag blev helt fascinerad och kunde inte sluta se på dem. Snart fick de sällskap av ett par till, som dansade i en ny stil, tango likaväl.


Det visade sig att Språkkaféet hade tango som aktivitet den här lördagen och där satt jag och var helt uppslukad av dansen, när jag kom på att jag satt mitt bland dansarna. Jag fick rätt brått att flytta på mej, eftersom jag inte kan ta ett danssteg, om det så gällde livet. Jag ville ju inte ge folk intryck av att jag tänkte bjuda upp någon.


Hela vägen hem tänkte jag på det faktum att jag aldrig dansat under hela mitt liv. Jag kände en viss avundsjuka när jag såg på dansarna och tänkte att så skulle jag också vilja göra. Det är kanske dags att ta en kurs?

 
 
Ingen bild

Kerstin

15 april 2008 21:50

Ja, det borde du sätta upp på din "bucket list"!

:o)

 
Ingen bild

Bogge

17 april 2008 15:46

Jag såg reklamen för filmen igår och tänkte precis så...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards