Direktlänk till inlägg 4 april 2008

Stå i kö...

Av Bogge - 4 april 2008 22:36

Idag efter jobbet hastade jag mej hem och slängde ifrån mej mina jobbattribut, väska och nycklar, för att sedan rusa iväg till bussen. Jag skulle ta mej till Bengans på Stigbergstorget, för jag hade hört att In Flames skulle vara där och signera sin nya platta.  Eftersom jag ändå skulle köpa den, varför inte få deras autografer på den?


Signeringen skulle börja fem. Jag slutade halv fem, så ni förstår varför jag kände mej lätt stressad. Jag ville komma dit lite innan, för att få en hyfsad plats i ledet. Nåväl, det tog lite  längre tid med de kommunala färdmedlen än vad jag hoppats på, så jag kom till Stigbergstorget fem över fem.


En härlig syn mötte mej när jag steg av spårvagnen. En kö som sträckte sig tjugo meter utanför ingången till Bengans. Ja, vafan hade jag väntat mej egentligen, en kö på tjugo meter inne i affären? 


Efter en halvtimmes köande hade jag bara fem meter kvar, till ytterdörrarna...Ett ögonblick tänkte jag att det var meningslöst att stå där, varför inte skita i det hela och gå hem? Men, å andra sidan, jag hade ju stått där en halvtimme, varför inte härda ut och stå där en halvtimme till?

Dessutom var det jag och fyrahundra till, alla minst trettio år yngre än jag, så jag kunde ju inte bara ge upp och låta dem tro att den malplacerade gubbjäveln inte hade någon uthållighet.


Plötsligt släppte den krypande kön sitt snigelliknande tempo och så med ens var jag inne i butiken. Jag kom överens med en tjej som stod bakom mej att vi skulle turas om att gå och köpa plattan och hålla varandras platser i ledet under tiden. Allt gick som på räls och så var jag med ens framme vid podiet där In Flamesarna satt.


Nu ska jag berätta en liten hemlighet. De såg ut som helt vanliga människor, fast med mer skägg, hår och tatueringar, förstås. När jag kom fram och höll upp cd:n för dem att skriva på, såg de ut som om de egentligen ville fråga om det var för någon av mina barn jag stod där. Tänk vilka förutfattade meningar många har, en man i femtioårsåldern lyssnar ju inte på death metal, eller hur? Eller så är det jag som har förutfattade meningar och tror att alla yngre har förutfattade meningar och tror att vi inte lyssnar på death metal. Ehhh, någon som fattade det sista? 


Nu sitter jag och laddar in cd:n på min mp3, för en första lyssning i sängen,  innan jag somnar in. I morgon är det dags för en miniturnering i Stampens sporthall. Vi ska möta VFFK och Göteborgs IBK. Rapport kommer...? 

 
 
Ingen bild

E.

5 april 2008 08:45

Jag fattade :)
Vilken uthållighet du har... haha

 
Ingen bild

Kerstin

6 april 2008 16:49

Äh, man gillar ju den musiken man gillar. Musik har ingen ålder.

Tror jag...

Det skulle vara Christer Sjögrens schlagerbidrag som har bästföredatum då förstås. Men hur kommer det sig att det gick hem så himla mycket i Göteborg??? Man skäms lite. :o/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards