Alla inlägg den 24 oktober 2007

Av Bogge - 24 oktober 2007 22:14

Min brorsdotter Kerstin fyller år idag. Hur mycket är oväsentligt, men Kerstin, om du läser det här, så: "Grattis, grattis, grattis!!!"


Hon brukar blogga, men hennes blogg har stängts ner och jag har inte hennes e-mail. Av en händelse ringde min brorsondotter Sara och hon hade Kerstins mobilnummer, trodde hon. Glatt ringde jag upp numret, gastade grattis och fick ett förvånat: " Tack, men jag fyllde för tre veckor sedan och vem är du?" till svar. Uppenbart var det fel nummer och något slokörad bad jag om ursäkt. Att det var fel nummer jag fått, förstod jag, eftersom tjejen jag trakasserat oavsiktligt sade att hon fått ett SMS från Sara, naturligtvis med ett grattis.


Det var roligt att höra av från Sara. Vi har inte träffats eller pratats vid på många år, men vi snackade i en halvtimma och bestämde att vi ska träffas någon gång snart. Mina barn vet knappt vilka släkten i Dalsland är, något jag skäms en del över. Hoppas det blir en ändring på det.

Ovido - Quiz & Flashcards