Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Bogge - 22 oktober 2009 21:23

Och helgen i stort också kommer att bli kul. På lördag är det dags för den årligen återkommande Chokladfestivalen, på Stadsmuséet. Mina flickor och jag har gjort det till en tradition att besöka den och spendera lite pengar på genuin "lyxchoklad". Bland annat kommer jag att lägga en hel del på Emanuel Andréns praliner. Underbara, men dyra som fan.


Det är verkligen en upplevelse att gå runt bland de olika chokladproducenterna, provsmaka och få lära sig om de olika sorter som finns. Det bästa är att det är numera väldigt lätt att få tag på god choklad i Göteborg, det finns flera bra butiker här.


Söndag är det dags att åka ut till Brännö och repa igen. Jag uppskattar verkligen båtturen ut, då man får en chans att sitta i båtcaféet och slipa på texter och ta en kopp varmt. Ännu mer uppskattar jag vår övningtid, som har fått mig att inse hur mycket jag saknat att spela i band. Faan, vad roligt det är!

Ovido - Quiz & Flashcards