Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

Inget speciellt

Av Bogge - 2 juni 2009 23:12

Jag hade tänkt att skriva mer på bloggen när min utbildning var klar, men så blev det inte riktigt. På något underligt sätt har dagarna blivit uppfyllda av en mängd olika saker att göra. Det roligaste var nog att jag fick städat ordentligt till slut. Det låter kanske underligt, men nu ska ni få veta en liten hemlighet, shhh... ( DET HAR SETT FÖR JÄVLIGT UT HÄR HEMMA!!!) Men säg det inte till någon.


Jag hade låtit det gro, kan man kanske uttrycka det. Papper i högar, böcker på alla lediga utrymme och dammråttor stora som dvärgelefanter ungefär. Det var bara att ta ett djupt andetag och kasta sig in och leka storviltsjägare en stund. Min dammsugare, en skojig sak utan dammpåse, behövde tömmas två gånger innan jag blev klar.


Min söta gullunge Johanna lämnade in sin timlista till mig, för att jag skulle vidarebefordra den till expeditionen, vilket jag naturligtvis glömt två dagar i rad nu. Hon sade dessutom att hon skulle vara upptagen i några månader, med att skriva manus för Backateatern, ja, hon och Julia förstås. Jag tror det kan bli riktigt bra, med tanke på hur kanon deras samarbete har varit hittills. 


Jag cyklade förbi Reb Tattoo idag och kunde inte motstå att kika in och fråga om tider och priser. För ett par månader sedan hade de ett dropin, där man kunde komma och tatuera sig för fyrahundra spänn, små motiv alltså. Så var det inte längre, men man kunde slinka in och kolla om deet fanns lediga luckor. Jag funderar på att göra en norsk flagga på vaden, som en hyllning till mitt norska arv. Nu funderar ni på om det inte ligger något i det, att om man börjar tatuera sig, så blir det som ett gift. Tyvärr så stämmer det.


För övrigt så är det stora samtalsämnet på skolan den kommande nedbantningen av skolverksamheten och våra dystra framtidsutsiker. Egentligen är det inte riktigt klokt, vi ska spara på barn och gamla, samtidigt ska det byggas ett svindyrt pariserhjul i hamnen. Om vi nu ställer det mot varandra, helt drastiskt, vad är viktigt i den här staden, den sociala välfärden eller att smöra för rika turister? 


Ett förslag som lades fram för oss var att fyran till sexan flyttas ner till den stora skolan, medan nollan till trean flyttar in i fyr-sexornas klassrum. Dessutom ska två dagisavdelningar flytta in och två fritidsavdelningar, allt i sex klassrum. Vi har en skolbyggnad till, men den är märkt för rivning och nybyggnation, fast det bygget ligger naturligtvis på is. Den som kommit på det här är en riktig helidiot, som, om det blir verklighet, jag hoppas kommer att bli tvingad att jobba där, för jag vill verkligen inte vara i den röran. Jag glömde att påpeka att det är två spår i noll-trean, sammanlagt åtta klasser, så det blir ca. 160 barn och fyrtio extra dagisungar. I sex klassrum...


Är det verkligen en sådan skola vi vill ha? Jag vet att det är dåliga tider, men även politiker måste väl fatta att det kommer att gå åt helvete för ungarna om man gör sådana här förändringar.


Och så undrar en del över att det finns politikerförakt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards