Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Bogge - 8 juni 2009 19:03

Nu är jag klar med engelskan! Det har varit ett år, eller snarare tio månader, som gått fort som bara den. Jag har lärt mig massor och fått idéer till att arbeta med olika åldersgrupper. Nu är den stora frågan om det blir någon engelska för mig eller var jag hamnar...


Min tjänst är baserad på att jag är fritidspedagog och det är jag inte beredd att släppa helt, men för att kunna göra ett bra engelska-arbete, måste jag ha mer planering än vad en fp-tjänst har idag. Får se vad chefen säger...


Jag fyllde år i fredags och Anki och mina barn bjöd hem mig till sig, (hela sjuttiofem meter att gå) och bjöd på Thai-mat och fika efteråt. Jag fick pengar av dem och dessutom hade Johanna varit hos Flickorna Kanold och handlat lite choklad. Så väl hon känner sin far! Tre olika sorters tryfflar med maltwhisky, några blandade chili- och ädelosttryfflar och sedan en hel radda med massa olika sorter för mig att botanisera i.Jag räknade glatt ut att det samlade värdet på chokladen låg på över trehundra spänn. Men, som Johanna skulle påpekat, kvalité kostar.


På lördag blir det en utflykt i chokladens tecken igen. Vi ska låna brorsans bil och dra till Fjärås. Bräutigams fabrik ligger där och det är dags för mina flickor att bunkra upp lite...

Ovido - Quiz & Flashcards