Direktlänk till inlägg 12 oktober 2008

Öhh...nr. 2

Av Bogge - 12 oktober 2008 20:36

För första gången på flera år var jag tillbaka på Gamlestadshallen, den här gången för match istället för träning. Jag kom rätt tidigt och träffade några Cityspelare och så Forsberg och Boris, min gamla målvaktskollega från torsdagsträningarna. Han och Forsberg skulle sitta i seket.


Matchen kom igång och det var som jag tänkt mej, full fart och fysiskt som bara den. Efter ett par minuter får City grepp om bollen nere i vårt vänsterhörn. Efter en intensiv närkamp får City ett frislag, vi ställer upp, men frislaget slås snabbt, en cross över till vänster där en kille slår till ur snäv vinkel, förbi Calle och i mål. 0-1, men det kändes inte tungt alls, för vi hade lika stor del av spelet. Ganska snart kvitterar vi, men innan perioden var över gjorde City 1-2.


Andra började med ett fortsatt intensivt spel, där domarna tillät en hel del kroppskontakt. Tyvärr passade de på att visa ut en av våra spelare, när han anammade Citys inställning till spelet. Tyvärr, förresten, det visade att vi hade ett mycket lyckat boxplay, då vi gick från 1-2 till 3-2 under två minuter. Strax därpå lägger vi också 4-2. Det var lite smågrinigt på plan, men det hör till tycker jag.


I tredje visade det sig att City absolut inte givit upp matchen, utan de kämpade på, med god hjälp av deras målvakt Robert. Han hade spelat stabilt hela matchen och nu tog han plötsligt allt som kom i hans väg. Ett reduceringsmål kändes allt närmare och till slut kom det. Vi gjorde det fatala misstaget att låta Anders B. stå omarkerad framför mål och då hände det, naturligtvis.


Tiden började ändå rinna iväg för City-spelarna och det märktes på dem. En viss frustration gav sej tillkänna, i form av efterslängar och tufft spel. Nu var ju inte vi sämre på den fronten och den märkligaste grejen i hela matchen hände tretton minuter in i sista perioden. Henke L. bryter ett uppspel, galopperar upp på vänstersidan och Citys ytterforward som blivit på efterkälken, sträcker sig efter bollen och råkar trippa Henke, som faller raklång. Då rusar domaren fram och hotar Henke att ge honom 2+10 om han försöker filma så igen. Att Henke lyckades behålla sitt lugn är faktiskt otroligt, men vi andra undrade helt stillsamt om domaren hade glömt glasögonen hemma, (fast vi undrade det tyst, för ingen ville riskera en onödig utvisning).


Knappt två minuter kvar och vi får ytterligare en utvisning mot oss, City tar ut målvakten och pressar på, men vi rider ut stormen. Vinst till slut, efter en spännande och intensiv match. City var inte alls dåliga och kommer med sitt spel att ta poäng från många lag i gruppen. Idag tog vi alla poängen, men vem vet om det händer nästa gång. It can go either way, eh!

 
 
Ingen bild

Danne

12 oktober 2008 22:16

"Tiden började ändå rinna iväg för City-spelarna och det märktes på dem. En viss frustration gav sej tillkänna, i form av efterslängar och tufft spel."

Pratar vi samma match? haha riktiga skogshuggare till lagkamrater du har...hehe

Nä jag e inte bitter :) hehe

p.s er målis var riktigt vass

 
Ingen bild

Bogge

13 oktober 2008 00:13

Läs fortsättningen, Danne..." Nu var ju inte vi sämre på den fronten..."
I rest my case, Sir!

 
Ingen bild

Danne

13 oktober 2008 11:28

kom på det när jag skrivit det med...hehe

läst min matchrapport med?

Det var en rolig match och jag tror att både ni och vi kommer vara med i toppen när serien i slut tillsammans med Landvetter och Zenith

 
Ingen bild

kk

13 oktober 2008 20:11

Dragsters är kända för att vara piss-rötägg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards