Alla inlägg den 23 juni 2007

Av Bogge - 23 juni 2007 00:59

Midsommarafton är över. Det blev en lugn tillställning med ex-frun och barnen. Jag var hemma hos mamma innan och fixade midsommarmiddag åt henne. Hon blev rätt mätt, sade hon. Under tiden jag diskade upp så pratade jag glatt på med henne, tills jag märkte att hon inte svarade. När jag vände mig om hade hon satt sig i sin bekväma fåtölj och tvärsomnat. När jag försiktigt väckte henne sade hon ett sömnigt: -Ursäkta, men du babblade så att jag inte kunde hålla mej vaken.

Det tyckte jag var rätt roligt, faktiskt. Tänk att min röst kan vara så sövande.

Senare idag ska jag sticka ner och fika med Kattis, min mellanflicka. Det är inte klokt, men hon blir arton i juli. Gud, vad tiden har gått fort.


För övrigt har min semester börjat, därav rubriken. Sex veckor av slappa, säkert...

Ovido - Quiz & Flashcards