Direktlänk till inlägg 6 augusti 2007

Måndag, forts.

Av Bogge - 6 augusti 2007 19:58

Lika förbannad som jag var i morse, lika glad är jag just nu. Varför? Jo, det var så här, på jobbet gjorde jag en polisanmälan om min cykel. Tjejen jag pratade med tog mina uppgifter och beklagade sorgen, så att säga. Jag var klar på jobbet strax efter fem och travade sur och irriterad hemåt. På gården möter jag en granne och vi snackar lite grann, jag förstås om min stulna ögonsten. Då ser han lite underligt på mej och frågar om jag inte har en vinröd citybike, med extrahandtag på styret. Han hade sett en liknande cykel slängd i ett buskage strax utanför bostadsområdet.


Jag drog iväg snabbare än en medelamerikan som ser en McDonaldsrestaurang till det angivna stället och där!!! där var min cykel. En noggrann undersökning visade att inget är skadat på den och en provtur i området övertygade mej att allt fungerade som det skulle.


Jag funderar på, nu när jag sitter vid cykeln, (den står i mitt vardagsrum till jag köpt nytt lås), vad som rör sig i en del skallar. Någon klipper upp mitt lås, cyklar ett par hundra meter och dumpar sedan cykeln. Jag är glad över att den inte är borta, men förstår inte varför man överhuvudtaget gör något så meningslöst.


 Jag kan inget annat än att slå ut med händerna och skaka undrande på axlarna.


 
 
Ingen bild

E.

7 augusti 2007 01:02

En SVART dag som blev LJUS igen!!! :-)
Jag gläds med dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards