Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Snö, snö, snö...

Av Bogge - 21 februari 2010 20:50

I morse vaknade jag med huvudvärk och feber. Det visade sig inte vara så allvarligt, dock, vid femtiden så kände jag mej helt okej. Jag missade dock repet i dag, vilket var lite surt, eftersom vi repar bara en gång i veckan, Vi har två spelningar på gång, en i april, vid påsk, då vi agerar förband åt De ökända, och så en i maj, när vi kör ett kortare set på en födelsedagsfest.


Vi har tagit in några covers på repertoaren, det blev en rejäl blandning av låtar. Vad sägs om Foo Fighters "Miracle", Shocking Blues "Venus", Don McLeans "American Pie", Black Sabbaths "Paranoid" och "Mercury Blues" med bl.a Steve Miller Band? Schysst variation, tycker jag. Dessutom tillkommer två av mina låtar, en av Jörgen och en av Björn. Nu har vi fjorton låtar på gång och kanske fler, jag jobbar på ett par till.Det gör säkert de andra också.


Två helger i rad har jag gått på bio och sett Avatar och Sherlock Holmes, båda var riktigt bra. Eftersom jag är lite sf-fantast var jag riktigt förtjust i Avatar, för alla effekternas skull, eftersom historien var gammal och beprövad. Sherlock Holmes däremot var totalt överraskande på många sätt Bra plot, överraskande vändningar i storyn, och, som Johanna, min äldsta dotter sade, lite gay love mitt upp i allt. Se filmen och fundera vad hon menade med det...


Vi har haft en fantastisk vecka på Fritids, under sportlovet. För en gångs skull var det snö under lovet och inte regn, som det brukar vara. Barnen har stormtrivts och vi personal också.


Den här veckan har även varit speciell på grund av det beslut som tagits om vår skolas framtid. I tisdags, efter flera  underliga vändningar bestämdes att skolan fick vara kvar ett extra år. Sedan skall det bli tre stora utbildningsfabriker i stadsdelen, två skolor med F-6 och en med F-9. Närhetsprincipen för de riktigt små försvinner alltså i och med det här beslutet. Med på mötet var ett antal föräldrar som i sin ilska över politiker protesterade med att störa mötet, helt fredligt. Tydligen lyckades de över förväntan, då det öppna mötet övergick till att bli ett helt stängt möte, på annan plats. Hurvida det är rätt att göra så blir troligtvis ett fall för kommunens jurister, enligt en av föräldrarna jag pratade med.


Att stadsdelen behöver spara är ett obestridligt faktum, men hur kommer det sig att man drar in på barn och gamla, allra helst om kommunen verkar ha över tvåhundra miljoner i vinst från tidigare år? Att man dessutom visar upp ett förslag till nedskärningar någon månad innan och sedan ändrar förslaget radikalt bara en vecka innan beslut, visar på fult spel och en klar nonchalans mot invånarna i stadsdelen. Allt för att man inte ska hinna reagera. Så, en del förstår inte att många hyser förakt för politiker...?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards