Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Julen närmar sig

Av Bogge - 21 november 2009 21:30

Kanske inte, egentligen, det är över en månad kvar, men det märks inte på stan. Dekorationer börjar komma upp, julskyltningen är på gång och vörtbrödet har kommit! Det sistnämda gillar jag verkligen.


Repningarna på Brännö går framåt. Vi börjar bli varma i kläderna och det är dags att lägga till några covers till repertoiren. Problemet är bara att vi har inte en aning vilka låtar att välja. Har någon ett förslag kanske?


Mina barn har tagit ett spektakulärt beslut. Det blir inga julklappar i år, utan vi ska lägga pengar på att få en så behaglig jul som möjligt istället. Efter den första stundens tvekan, så blev jag helt med på idéen, och samtidigt ganska stolt över dem, att de utan att blinka frångår sin barndoms traditioner och satsar på en helg tillsammans i lugn och ro, utan julstress och klapphysteri.


(Jag har faktiskt köpt nåt litet till dem i alla fall, men det är en hemlis).


Nu är det tio dagar kvar till min speciella semesterdag. Gissa vad jag ska göra då...

 
 
Ingen bild

Elisabeth

26 november 2009 21:36

Jag gissar att du ska tatuera dig :-)

 
Ingen bild

Elisabeth

28 november 2009 18:00

Hur hemliga blir dina julklappsinköp när du skriver om dem i bloggen? :-S
Jag tror att du skriver så för att dina barn ska köpa något åt dig i alla fall för du tror väl på tomten :-) och skulle bli såååå besviken :-( om han (ja det är en man för kvinnor har inte skägg) inte kommer.

 
Ingen bild

Bogge

28 november 2009 18:09

Elisabeth, min vän, mina barn läser inte min blogg, jag tror faktiskt att de inte är så intresserade av den heller. Jag tror på tomten, ja, (han liknar märkligt nog mig..) och han ger mig jättefina julklappar. ;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards