Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Sportsöndag

Av Bogge - 18 januari 2009 18:46

Och sportlördag, förstås. Mitt lag hade seriematch igår, men jag var inte uttagen. Jag hade ingen större lust att gå dit, jag gick och tränade på gymmet istället. Vi vann med 3-2, fick jag luskat ut senare och det tar oss upp på en fjärdeplats, tills vidare.


Idag mötte B-laget Dragster Burnouts i Alelyckan. Vi började i ett rasande tempo och efter tio minuter stod det 4-0 till oss. Sedan var det något som hände. Vi slog av på takten och blev osäkra. Det utnyttjade Dragsters direkt. 1-4 kom i ett snabbt anfall, ett pass från bakom mål och direktskott förbi mej. Jag såg inte ens bollen fara förbi mej, utan hörde bara glada tjut från motståndarna.


2-4 kom ett par minuter senare, upprinnelsen var ett brutet anfall och en brytning in mot mitt mål. Jag räddar första skottet, räddar andra med foten och sparkar ut den, men naturligtvis studsar den på någon och kommer rätt tillbaka mot mål. Där står, inte en Torslandaspelare utan en Dragsterit, som vispar in den i mål.


Vi höll ut till halvtid och i pausvilan peppade Johan oss med väl valda ord. Andra kom igång och nu liknade det mera ett försiktigt ställningskrig från bådas sidor. Faktum är att det hände inte så mycket mer i matchen, förutom att vi lade ett mål till och jag fick göra ett par lätta räddningar. Slutsignalen ljöd och vi hade 5-2 med oss hem. Nu har vi nitton poäng och ligger en poäng efter Balken, som visserligen har en match mindre spelad.


Mina pengar är i stort sett slut nu och oj, vad långt det är till lön. Jag måste dessutom lägga undan så mycket jag kan, till min tatuering. Jag måste också ordna till en fotosession med mina barn, det är ju dom som ska vara föremål för min tatuering. Det kanske är dags att sälja grejor på Tradera, istället för att köpa.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards