Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Helg igen

Av Bogge - 17 januari 2009 00:59

Jag har redan skrivit det här inlägget en gång, men så råkade jag trycka på fel knapp och allt försvann. Efter det så tog batterierna i musen slut, så den har stått på laddning en stund. Nu äntligen kan jag starta om.


Vi hade match i lördags, i serien. Vi mötte Landvetter Wings, som ligger trea i serien, uppe i Landvetter. Innan matchen låg vi på sista plats, men på väg uppåt, föroppningsvis. Jag började med att stå i mål och det gick över förväntan. Det var nog en av de bästa matcher jag gjort, visserligen släppte jag in tre bollar, men mot ett så ungt, hungrigt lag är det riktigt bra. (Tycker jag, i alla fall).


Vi spelade riktigt disciplinerat, hade 1-1 efter första perioden, ryckte lite i andra och ledde med 5-3. Sista perioden väntade vi oss en ordentlig anstormning från Wings och den kom, inte så våldsam som vi trott, men ändå. Efter arton minuter hade de fortfarande inte fått utdelning och då var det dags för det klassiska "ta ut målvakten för att ha sex utespelare", i ett sista försök att komma ifatt, Vad som händer är det som lika ofta händer, vi får in ett mål i öppen bur. Vi hinner dessutom klämma in en till innan slutsignalen.


Vinsten gav oss ett skutt upp i serien, till sjätte plats. På de tre senaste matcherna har vi tagit sju poäng, så vi har en positiv trend nu. Positiv trend har jag också, med min träning. Jag tränar innebandy två gånger i veckan och är på gym tre gånger, går inte ner så mycket i vikt, men jag är både starkare och piggare.


Vi har match i helgen igen, i serien i dag och Korpen på söndag. Jag trodde jag skulle bli uttagen till seriematchen, men så blev det icke! B-laget och en oerhört spännande match mot Dragsters väntar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bogge - 19 december 2012 07:13

Igår kväll fick jag ett sms ifrån Marcus, basbyggaren. Basen blir klar i veckan. Jippii! Jag sänder iväg pengar på fredag, så har jag basen i mellandagarna.Gissa om det blir mycket spelande då.   För övrigt blir jag fundersam över vad som händer ...

Av Bogge - 2 december 2012 21:33

Igår var en skön dag. Efter att ha hasat mig upp ur vår alldeles för sköna säng, åkte jag ner till Prinsgatan och Sharpers, för trimning av hår och skägg. Sharpers är som en gammaldags barberarsalong, de klipper hår men rakar skägget också. Med rakkn...

Av Bogge - 24 november 2012 10:52

I väntan på min nya bas sitter jag och tänker tillbaka på mina gamla basar. Det går i och för sig fort, de är inte många, faktiskt bara fyra.   Min första bas var en Rickenbacker 4003. Jag köpte den på Andréasson Musik 1976. Åh, vilket instrument...

Av Bogge - 23 november 2012 08:05

Småruggigt ute... Jag ska snart gå till jobbet. Tur att det är fredag!   För ett par veckor sedan var jag och Ceh och såg Jonas debut i Rawburt på Henriksberg. Man såg att han var spelsugen. Det visar sig nu att han är så spelsugen att han är med...

Av Bogge - 18 november 2012 18:18

Okej, nu har jag väntat på min bas i över fyra och en halv månad. Varför?   Jo, den är specialbeställd av basbyggare från Laholm. Märket på basen är Schatz, efter huvudbyggaren och vad jag valt är en Jazzbas i Burgundy Mist. Den har två handlinda...

Ovido - Quiz & Flashcards